تداوم فشار استقرار هوای گرم برنیروگاه‌ها

اوج مصرف برق تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

کرمانشاه - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه پیک مصرف همچنان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، همراهی مشترکان بخش‌های مختلف برای گذر از این ایام را ضروری دانست. جعفر الفتی‌نیا با بیان اینکه امسال تاکنون تابستان سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: استقرار هوای گرم آن هم به مدت طولانی در سراسر کشور فشار مضاعفی را به صنعت برق وارد کرد. وی با اشاره به پیش‌بینی روند کاهشی دما از روز دوشنبه (۲۲ مرداد) و با بیان اینکه این کاهش دما به معنای گذر از پیک تابستان نیست، خاطرنشان کرد: تنها از شرایط خیلی سخت وارد شرایط سخت می‌شویم، زیرا پیک مصرف برق همچنان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از ناترازی ۱۷ هزار مگاواتی که در کشور با آن مواجه بودیم یاد کرد و ادامه داد: امسال میزان تقاضا برای مصرف برق در کشور به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسید که نسبت به پیک سال قبل رشد هشت درصدی داشته و این در حالیست که میانگین رشد مصرف برق سالانه حدود ۴.۵ تا پنج درصد است و امسال نزدیک به دو برابر افزایش مصرف برق را شاهد بودیم.
الفتی‌نیا بالا بودن دما را یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف برق در کشور دانست و تأکید کرد: به ازای هر یک درجه گرم شدن هوا میزان مصرف برق ۱۸۰۰ مگاوات بیشتر می‌شود. وی تأمین این میزان برق و احداث نیروگاه تنها برای همین دوره کوتاه پیک را دارای توجیه اقتصادی ندانست و اظهار کرد: در شرایط غیرپیک برخی از نیروگاه با ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و از همین رو برای گذر از این شرایط همراهی مشترکان بخش‌های مختلف بیشتر کارساز است.

رکورد شکنی مصرف برق
در کرمانشاه
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به وضعیت مصرف برق در کرمانشاه گفت: در پیک مصرف امسال رکورد ۱۰۱۰ مگاواتی در کرمانشاه به ثبت رسید، خوشبختانه با مدیریت مصرفی که اعمال شد، در بخش خانگی خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم. وی درباره محدودیت برق صنایع استان نیز عنوان کرد: پیش از این مقرر شد روز تعطیل صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمعه به یک روز دیگر در ایام هفته جابه‌جا شود و در آن روز هفته برق واحد محدود شود که اکنون این میزان به 5/1 روز (۳۶ ساعت) افزایش یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی