صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

سلامی در مراسم الحاق 2600 سامانه رزمی به نیروی دریایی سپاه:
برای بقا در جهان امروز
باید قوی باشیم
روز گذشته در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 2 هزار و 654 سامانه دفاعی و رزمی جدید به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق شد. این سامانه‌ها، موشک‌های کروز ضدکشتی، پهپادهای تهاجمی، سامانه جنگال و دیگر ادوات را شامل می‌شود که توان تازه‌ای به نیروی رزمی نیروی دریایی سپاه می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به اینکه دستاوردهای دفاعی سپاه پاسداران بویژه نیروی دریایی باوجود تحریم‌ها به وجود آمده است، گفت: در نظام ناعادلانه جهانی امروز که قدرت‌های استکباری بر بقای آن و ملت‌های آزاده و مستضعف جهان بر فروپاشی آن تأکید دارند، امروز در این جهان یا باید قوی بود تا بقا پیدا کرد و یا تسلیم شد؛ راه وسطی وجود ندارد.

استقلال نیازمند قوی شدن
سرلشکر حسین سلامی انتخاب میان دو راه بقا یا سازش و تسلیم را بسته به انتخاب ملت‌ها دانست و افزود: این بسته به این است که ملت‌ها راه قوی شدن، آزاد زیستن و مستقل بودن را انتخاب کنند و خود را از سیطره اراده سیاسی قدرت‌های سلطه‌طلب جهانی آزاد کنند، یا اینکه راه سازش و تسلیم و کرنش را انتخاب کنند. سرلشکر سلامی  با اشاره به جغرافیا و صحنه‌ای که باید در گستره وسیعی از منافع حیاتی ملت از آن دفاع کرد، گفت: در دریا باید مسیر غلبه را بر دشمنان ببندیم تا بتوانیم در مواقع نیاز با غلبه و اراده الهی تسلط خود را بر دشمنان ایجاد کنیم. جغرافیای کشور، ما را به یک کشور بین‌المللی تبدیل کرده است. آرمان‌های اعتقادی و سیاسی و نیز موقعیت و جایگاه جغرافیایی ما در عالم و نقش و تأثیر ما در اقتصاد، سیاست و امنیت جهانی این گونه اقتضا می‌کند که در عرصه مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای قدرت تأثیر و مضمون عمیقی از قدرت باشیم.
 
به‌کارگیری دانش هوش مصنوعی
سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم با اشاره به‌کارگیری هوش مصنوعی در این تجهیزات تأکید کرد: بهره‌مندی از دانش هوش مصنوعی هم در تجهیزات ساخت وزارت دفاع و هم تجهیزات ساخت مرکز تخصصی موشکی نیروی دریایی سپاه در دستور کار بوده و بخشی از ثمرات آن امروز به نمایش درآمده است.
گفتنی است گونه‌ای از موشک‌های الحاق شده جدید به نیروی دریایی سپاه پاسداران، از قابلیت‌هایی چون سرجنگی شدیدالانفجار و غیرقابل رهگیری بودن برخوردار هستند که اصابت هر یک از آنها به هدف موجب آسیب شدید و غرق‌ ناوشکن‌های دشمن می‌شود. در این الحاق انواع سامانه موشکی دوربرد، میان‌برد، پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های جنگ الکترونیک، رادارهای دریایی و ادوات رزمی دیگر نیز بود که به دلیل مسائل حفاظتی فقط 210 عدد از 2 هزار و 600 سامانه به نمایش درآمد.
 
نامه تبریک فرماندهان ایران به السنوار
فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به یحیی السنوار، انتخاب او به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید حماس را تبریک گفتند. سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله این فرماندهان هستند. سردار قاآنی در نامه خود به یحیی السنوار، تأکید کرد که خون شهید هنیه بر مجازات سخت رژیم صهیونیستی به دست جمهوری اسلامی تأثیر خواهد گذاشت.‌ وی با بیان اینکه شهید هنیه واقعاً از رهبران دلاور مقاومت اسلامی و شخصیتی ارزشمند و متین بود که در جهان اسلام وحدت ایجاد کرد، افزود:‌ همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند وظیفه خود می‌دانیم که انتقام خون ایشان را برای این حادثه تلخ در جمهوری اسلامی بگیریم. جهاد قهرمانانه برادران شما در مقاومت اسلامی، تأثیر مجازات را بیش از گذشته خواهد کرد و به محو شدن هر چه سریعتر این پدیده نحس منجر خواهد شد. فرمانده نیروی قدس با تبریک به السنوار به عنوان شخصیتی با سابقه و پرافتخار در بعد رهبری و جهادی، به همه قهرمانان حماس، غزه و ملت فلسطین تأکید کرد :‌حماس با انتخاب یک رهبر با منطق دیگر ثابت کرد که پرچم پر افتخار حماس را به دست کسی می‌دهد که بیشترین نفوذ را در میدان دارد و مجاهد فی سبیل‌الله است.

جستجو
آرشیو تاریخی