صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

رئیس‌جمهور در دیدار اصحاب رسانه:

بیش از همه نیازمند انتقاد هستم

جمعی از اصحاب رسانه روز چهارشنبه 17 مرداد به مناسبت روز خبرنگار میهمان رئیس جمهور بودند. مسعود پزشکیان پس از استماع دیدگاه آنها  درباره مسائل و مشکلات مبتلا‌‌به جامعه رسانه‌ای کشور، با اشاره به بحث مطرح شده پیرامون تضعیف مرجعیت رسانه‌های داخلی تصریح کرد: عامل و ریشه این مشکل عملکرد خود ماست و ربطی به بیگانگان ندارد؛ اگر رسانه‌های ما مراقب حفظ اعتماد مخاطبان و افکار عمومی نباشند و اخبار نادرست منتشر کنند، مرجعیت آنها تضعیف می‌شود.
پزشکیان همچنین با تأکید بر اهمیت نقد منصفانه گفت: نقد یکدیگر مشکلی ندارد، اما در نقد باید انصاف را رعایت کنیم. بخصوص بنده از دیگران بیشتر به نقد احتیاج دارم چرا که بنده هم بی‌عیب نیستم و مسئولیت بزرگی نیز برعهده دارم. وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان اصحاب رسانه، بر آمادگی دولت برای پیگیری مشکلات خبرنگاران در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی دولت تأکید کرد و گفت: در این زمینه دولت آمادگی دارد جمع‌بندی مسائل مربوط به خبرنگاران را در قالب لایحه‌ای تنظیم و پیگیری نماید.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز کشور بر اساس کار کارشناسی تدوین شده است و این گونه نیست که زمان اجرای آن گذشته باشد؛ اظهار داشت: جدا از مباحث اعتقادی، سند چشم‌انداز کشور از نظر علمی و مدیریتی نیز کاملاً قابل دفاع است. طبیعی است که هر کدام از ما بخواهیم به مقصدی که سند چشم‌انداز ترسیم کرده، برسیم. باید هم‌قسم شویم و به جای اختلاف با یکدیگر بر مبنای باور، صداقت و درستی در مسیر تحقق چشم‌انداز همکاری کنیم.
پزشکیان در بیان چرایی تأکیدش بر تشکیل دولتی با حضور جریان‌های مختلف سیاسی نیز گفت: دولت وفاق ملی را مطرح کردم چرا که باور دارم در همه دولت‌های گذشته افرادی بودند که می‌خواستند برای تأمین منافع کشور و مردم کار کنند و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. رئیس جمهور اجرای حق و عدالت را از جمله مهم‌ترین وظایف حاکمان برشمرد و با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در این زمینه گفت: اجرای حق و عدالت چپ و راست، مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد و مراقب باشید شناعت عده‌ای باعث نشود که شما از این مسیر فاصله بگیرید.
رئیس جمهور تأمین رضایت مردم را از جمله اولویت‌های اصلی پیش ‌روی دولت عنوان کرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به این باور برسند که ما خدمتگزار آنها هستیم و منظور ما از مردم نه قشر و قومیتی خاص، بلکه همه مردم ایران در اقصی نقاط این کشور هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی