خسارت به شبکه برق تایباد در آتش سوزی دوغارون

گروه حوادث/  تأسیسات شبکه توزیع برق شهرستان تایباد در پی وقوع آتش‌سوزی مهیب و انفجار چهار دستگاه بونکر سوخت در محوطه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون دچار خسارت شد.
کاظم امیری، مدیر برق تایباد گفت: بعد از ظهر دوشنبه و در لحظات ابتدایی وقوع حادثه که فوران شعله‌های آتش در مجاورت پست‌های هوایی توزیع، خطوط دو مداره فشار متوسط و نیز تانکرهای ذخیره سوخت قرار داشت، با توجه به اینکه هر لحظه احتمال وقوع انفجار متصور بود، بلافاصله نسبت به قطع مدار شبکه برق اقدام شد. به همراه مسئول اتفاقات و عملیات مدیریت برق تایباد بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی در محل حاضر و نسبت به انجام اقدامات ایمنی پیشگیرانه و ارزیابی خسارات وارده به شبکه برق اقدام شد. پس از حدود ۲ ساعت از بروز آتش سوزی، اطفای حریق توسط آتش‌نشانان انجام شد و تیم عملیاتی مدیریت برق این شهرستان نسبت به برق‌دار کردن شبکه و ارزیابی خسارت وارده به آن اقدام کردند.
 امیری اظهار کرد: در این حادثه علاوه بر قطع «کات اوت فیوز» در انشعابات بالادستی، به تجهیزات یک دستگاه پست توزیع هوایی نیز خسارت وارد شد که اقدامات اولیه برای ایزوله کردن تأسیسات آسیب دیده از شبکه، انجام و همه مشترکان محدوده گمرک دوغارون و نیز پاسگاه‌های نوار مرزی برقدار شدند.
 به گزارش ایرنا، حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش‌نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

جستجو
آرشیو تاریخی