حوادث جهان

مرگ 5 گردشگر
در تصادف جاده‌ای کنیا

سه گردشگر آفریقایی و دو زن و مرد قفقازی در تصادف جاده‌ای بزرگراهی شلوغ در شهرستان ناروک در جنوب غربی کنیا جان باختند.
به گزارش الجزیره، رسیلا اونیانگو، سخنگوی پلیس ملی گفت: این حادثه بین یک کامیون و یک لندکروز حامل گردشگران در امتداد بزرگراه ناروک-مولوت رخ داد. سه نفر از جمله راننده در دم جان باختند، در حالی که دو نفر دیگر در بیمارستان محلی جان خود را از دست دادند. چهار مسافر با هویت نامعلوم، سه نفر از آنها با نژاد آفریقایی و یک زن قفقازی در دم جان باخت و یک مرد قفقازی با هویت نامعلوم در راه بیمارستان جان باخت.
کیپچومبا روتیچ، فرمانده پایگاه ترافیک ناروک گفت، تحقیقات برای تعیین علت حادثه در حال انجام است. بر اساس گزارش‌ها، با وجود تلاش‌های هماهنگ دولت و بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی بزرگراه‌ها، سالانه ۳۵۰۰ کنیایی در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

 

طوفان «دبی» امریکایی‌ها را غافلگیر کرد

طوفان استوایی موسوم به «دبی» روز دوشنبه ایالت «فلوریدا»ی امریکا را درنوردید و جان چندین نفر را گرفت.
به گزارش رویترز، این طوفان سایر ایالات امریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده و منجر به بارندگی‌های شدید شده است.
گفته می شود که در پی حوادث ناشی از این طوفان تاکنون چندین تن جان خود را از دست داده‌اند هرچند شمار دقیق کشته‌ها هنوز مشخص نیست.
قربانیان در پی سقوط درختان و از دست دادن کنترل وسایل نقلیه جان باختند.
مقامات پلیس ایالتی گفته‌اند که بیش از ۵۰۰ نفر از میان خانه‌ها و وسایل نقلیه آب گرفته در فلوریدا نجات یافتند.

 

صاعقه دو چوپان را خشک کرد

برخورد صاعقه در غرب مغولستان دو کشته و یک  زخمی برجا گذاشت. به گزارش شینهوا، آژانس اضطراری ملی مغولستان اعلام کرد، دو پسر ۱۷ ساله هنگام چراندن دام‌هایشان بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند و یک جوان ۲۵ ساله مجروح شد که در بیمارستان محلی در وضعیت وخیم قرار دارد.

 

دختر مصری مسواک بلعید

جراحان مصری یک مسواک به طول ۱۸ سانتیمتر را از معده یک دختر دانش آموز مصری خارج کردند.
رسانه‌های مصری اعلام کردند، جراحان بیمارستان المنصوره در یک عمل جراحی توانستند مسواک ۱۸ سانتیمتری را که از سه ماه پیش در داخل معده این دختر قرار داشت، خارج کنند.
در شرح حال بیمار آمده است که او حین خوردن شام، لقمه در گلویش گیر کرده و احساس خفگی به او دست داد و برای آنکه از این شرایط خارج شود به شکلی غیرارادی با دسته مسواک تلاش کرد تا لقمه را به پایین فشار دهد اما در لحظه‌ای حلق و مری‌اش در یک امتداد قرار گرفته و مسواک به داخل معده‌اش لغزید.
این دانش‌آموز طی سه ماه بعد از آن به دردهای شدید و مستمر معده دچار شد، تا آنکه موضوع را با پزشکان در میان گذاشته و بعد از انتقال به بیمارستان و انجام معاینات لازم به اتاق عمل منتقل و مسواک از داخل معده‌اش خارج شد.

 

آتش در « سن برناردینو»

آتش سوزی جنگلی در منطقه «سن برناردینو» در کالیفرنیای امریکا به سرعت مناطق وسیعی را دربرگرفته و شماری از خانه‌ها را ویران کرده است.
به گزارش روزنامه گاردین، این آتش‌سوزی حدود ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه در سن برناردینو شروع شد و به سرعت در منطقه گسترش یافت و خانه‌ها را سوزاند. همچنین دمای بالای هوا نیز شرایط را بدتر کرده است. رسانه‌های خبری ویدیویی از خانه‌ها را نشان دادند که در پی گسترش حریق در آتش سوخته‌اند.
تا عصر دوشنبه آتش‌نشانی اعلام کرد که فقط ۲۵ درصد این آتش‌سوزی مهار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی