رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد

کاهش جانباختگان تصادفات در نیمه نخست امسال

گروه حوادث / کامران علمدهی: رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی معادل 8/7 درصد کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که این نتیجه تلاش همه دستگاه‌هاست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری که پیش از ظهر سه‌شنبه در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به آمارهای رسمی از تصادفات رانندگی در کشور در بهار سال‌جاری گفت: برابر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی از ابتدای امسال تا پایان خرداد تعداد ۳۵۹ نفر معادل 8/7 درصد در فوتی‌های مربوط به تصادفات کاهش داشته‌ایم. این درحالی است که در این مدت ما شاهد افزایش تعداد خودروها، ترددها و کاربران ترافیک بوده‌ایم.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به موضوع نقل و انتقال خودرو پرداخت و تصریح کرد: در گذشته فرایند نقل و انتقال خودرو بیش از یک ساعت و نیم زمان می‌برد، در حالی که امروز با اقدامات انجام شده این زمان به زیر نیم ساعت رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه پلیس تمایلی به جریمه ندارد، اما در برابر تخلفات رانندگی نباید کوتاهی کنیم و جریمه جزو وظایف پلیس است، گفت: من همین‌جا از همه فعالان رسانه و تبلیغات دعوت می‌کنم که پویش «نه به تخلف و نه به جریمه» را راه‌اندازی کنند و پلیس هم از آن حمایت می‌کند. از ۲۳ تیرماه که مبلغ جرایم افزایش پیدا کرده است، میزان جریمه‌های رانندگی ثبت شده از سوی پلیس ۱۹ درصد کمتر شده است. به‌طور متوسط هزینه جرایم رانندگی افزایشی سه برابری داشته است.
 سردار حسینی با اشاره به پیشنهاد دولت برای انتخاب وزرای صمت و راه گفت: انتظار پلیس از دولت چهاردهم این است که در انتخاب وزرایی که می‌توانند نقش کلیدی در ساماندهی ترافیک و کاهش سوانح داشته باشد دقت لازم را به کار بگیرد.
وی درباره فرار رانندگان از صحنه تصادفات جانی نیز گفت: مهم‌ترین دلیل فرار افراد از صحنه تصادف ترس است. اما باید بگویم که پلیس در موارد بسیاری که فرد از صحنه تصادف فرار کرده راننده متخلف را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کرده است.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره حداکثر زمان حضور کارشناسان پلیس راهور در صحنه تصادف گفت: گاهی اوقات برخی از تأخیر حضور کارشناسان در صحنه تصادف گله می‌کنند. در حالی که کارشناسان پلیس راهور موظف هستند حداکثر ظرف مدت 20 دقیقه در محل سانحه حاضر شوند و اگر این اتفاق نیفتاد شهروندان می‌توانند مشکل شان را از طریق شماره 197 پیگیری کنند. رئیس پلیس راهور فراجا در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز گفت: زمانبندی چراغ‌ها هوشمند است و گاهی ممکن است در ساعات پیک ترافیک این زمانبندی تغییر کرده و دستی شود.
وی همچنین از آغاز طرح ترافیک ویژه اربعین ۱۴۰۳ از ۱۹ مرداد ماه خبر داد و گفت: البته درحال حاضر نیز همکاران من در معابر منتهی به پایانه‌های مرزی حضور دارند. اما طرح رسمی و با تمام توان از ۱۹ مرداد ماه آغاز می‌شود. ما همواره از مردم می‌خواهیم که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اما در مورد اربعین استثنائاً درخواست ما از زائران این است که از خودروی شخصی برای سفر به عتبات استفاده کنند. در پایانه‌های مرزی ما زیرساخت پارکینگ‌ها را فراهم کردیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. همچنین لازم است زائران حتماً در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم شمار زائران ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. سردار حسینی بار دیگر از کیفیت خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نبود استحکام بدنه خودرو است. خودروسازان داخلی ما باید به این مهم توجه کنند. ارتقای ایمنی خودروهای تولید داخل مطالبه جدی پلیس از خودروسازان و به نفع مردم است. البته در آینده‌ای نزدیک مرکز آزمایش تصادفات افتتاح می‌شود و این مرکز می‌تواند مقاومت خودروها در برابر تصادفات را ارزیابی کند که بسیار مهم است. البته مسئولیت آن با پلیس نیست.
حسینی درباره نبود زیرساخت‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های جدید الاحداث نیز اظهارکرد: ما بارها گفته‌ایم که نباید یک راه جدید شتاب زده افتتاح شود. ما نسبت به این موضوع انتقاد خود را اعلام کردیم و تأکید داریم که حتماً باید زیرساخت‌های ایمنی و نظارتی در جاده‌ها کامل شده و بعد نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی