فرح‌بخش نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما:

هر فیلمی که مردم را بخنداند جایش صف اول بهشت است

به گفته محمد حسین فرح‌بخش؛ در این دوره تدبیر این بود که فیلم‌های مردم‌پسند ساخته شود که بتواند نظر مردم را جلب کرده و به سینما دعوتشان کند. هر چند من هم با یکسری سیاست‌های فیلمسازی مخالفم. عرضم این است که باید در کنار فیلم‌های کمدی‌ای که گیشه‌پسندند، فیلم‌های اجتماعی ساخته شود. اما باید دقت شود امروز مردم کمدی می‌طلبند.
به گزارش هنر آنلاین، این نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده بنام سینما در ادامه صحبت‌های خود گفت: این دولتی که گذشت با وجود مشکلاتی که وجود داشت، یک حُسنش این بود که اکران را بسیار خوب مدیریت کرد. این مدیریت را هم مرهون دکتر سهرابی هستند. باید دقت شود امروز مردم کمدی می‌طلبند. فیلم‌هایی که به اسم اجتماعی بیرون می‌آید اغلب هیچ ربطی به فیلم اجتماعی ندارند. اغلب ضعف دراماتیک دارند و نتوانسته‌اند قصه را دراماتیزه کنند. این است که این دست فیلم‌ها در جذب مخاطب ضعیف هستند.
او در ادامه صحبت‌هایش افزود: تحقیقات و مطالعات نشان داده وقتی تعداد مخاطب سینما بالا باشد، امنیت اجتماعی کشور هم بالا می‌رود. این در قبل و بعد از انقلاب آمار گرفته و بررسی شده. سرگرمی‌ها باعث دور شدن جامعه از بزه می‌شود. یا حتی فرد بزهکار، وقتی سرگرم باشد، زمانش پر می‌شود. وقتی در طول روز 3 تا 4 ساعت مشغول سرگرمی باشد دیگر فرصت بزه ندارد. البته این به معنای این نیست که هر چه بزهکار است می‌رود فیلم می‌بیند. اصل سینما یعنی سرگرمی.
 این تهیه‌‌کننده اظهار داشت: در جمهوری اسلامی هر فیلمسازی که فیلمی ساخت که توانسته مردم را بخنداند و فروش کند، باید دستش را بوسید و آن فیلمساز جایش صف اول بهشت است؛ شک نکنید. چون کسی که بتواند فیلمی بسازد که با مردم ارتباط برقرار کند از خیلی مسائل پرپیچ و خم گذشته.
جستجو
آرشیو تاریخی