روی خط المپیک

روز نخست مسابقات کشتی فرنگی المپیک
زور امین به غول کوبایی نرسید
روز نخست مسابقات کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک با برگزاری رقابت‌های دو وزن 60 و 130 کیلوگرم همراه بود که در مهمترین مسابقه امین میرزازاده زورش به غول کوبایی نرسید. به خصوص در وزن 130 کیلوگرم که امین میرزازاده در قرعه سختی در گروه میهان لوپز قرار گرفته بود. امین میرزازاده که از امیدهای اصلی تیم ایران برای رسیدن به مدال طلا بود، در دور اول با یک کشتی حساب شده آدام کوئن از امریکا را با اقتدار و نتیجه سه بر یک شکست داد تا در مرحله دوم به مصاف  لوپز برود. غول کوبایی که چهار طلای بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد، برای کسب پنجمین طلای خود در دور نخست با اقتدار 7 بر صفر حریفش از کره‌جنوبی را شکست داد تا با قدرت مقابل امین حاضر شود.


قهرمان کشتی آزاد جهان
 المپیک را از دست داد
استفان میسیچ که سال گذشته در وزن ۵۷ کیلوگرم قهرمان جهان شد، به دلیل پارگی رباط صلیبی حضور در المپیک پاریس را از دست داد. در روز آغاز رقابت‌های کشتی المپیک با دو وزن 60 و 130 کیلوگرم فرنگی، صرب‌ها رسماً اعلام کردند که استفان میسیچ مدعی شماره یک طلای وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک حضور در این رقابت‌ها را از دست داده است. کشتی‌گیر صربستانی که طی دو سال اخیر دو نشان برنز و طلای وزن اول را در بلگراد به دست آورد، چندی پیش در تمرینات رباط صلیبی‌اش پاره شد اما امیدوار بود که بتواند در المپیک کشتی بگیرد که خبر غیبت او در بازی‌های المپیک اعلام شد. بنابراین صربستان یکی از شانس‌های مدال در پاریس را از دست داد.

سابر ایران؛ تیم ششم رنکینگ جهان
تیم ملی شمشیربازی ایران با چهارمی در المپیک پاریس در جدیدترین رنکینگ جهانی ششم شد. فدراسیون جهانی با پایان رقابت‌های شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس رنکینگ جدید انفرادی و تیمی را اعلام کرد و تیم ملی سابر ایران با چهارمی تیمی ششم جهان شد. تیم‌های کره جنوبی، امریکا، مجارستان، فرانسه و مصر هم رتبه اول تا پنجم را گرفتند.
در بخش انفرادی هم علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابربا یازدهمی جهان بهترین جایگاه را بین ایرانی‌ها به دست آورد. محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر هم به ترتیب رتبه‌های 27، 40 و47 را دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی