واکنش‌ها به یک فینال تاریخی

جوکوویچ: این بزرگترین دستاورد من است

فینال تنیس انفرادی مردان المپیک پاریس رقابتی حساس و نفسگیر بود. نواک جوکوویچ در ماراتن ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای با شکست کارلوس آلکاراس ۲۱ساله اسپانیایی قهرمان شد. با این برد، حسرت جوکوویچ برای مدال طلای المپیک به پایان رسید و این اسطوره دنیای تنیس، با تمام افتخارات ممکن خود را در تاریخ این رشته جاودانه کرد.
جوکوویچ در پایان این مسابقه درباره قهرمانی بزرگ خود گفت: «نبرد و مبارزه باورنکردنی‌ای بود. صادقانه بگویم تنها بعد از آخرین ضربه بود که توانستم پیروزی را باور کنم. آلکاراس تمام توپ‌ها را برمی‌گرداند و مرا مجبور کرد که بهترین بازی تنیس را اجرا کنم. منصفانه بود که هر دو ست در تای‌ بریک به پایان برسد. نمی‌دانم چه بگویم. هنوز در شوک هستم. قلب، روح، جسم و همه چیزم را برای طلای المپیک در ۳۷ سالگی وسط گذاشتم. این پیروزی ورای تمام چیزهایی است که امیدوار بودم روزی تجربه و احساس کنم. من در اولین المپیکم به برنز رسیدم و از آن به بعد موفق به کسب مدال نشدم. به همین خاطر احتمالاً این بزرگترین موفقیت ورزشی است که در دوران حرفه‌ای‌ خود داشته‌ام. خیلی دوست دارم در المپیک ۲۰۲۸ لس‌‌آنجلس هم بازی کنم.»
در سمت مقابل، کارلوس آلکاراس پس از یک نمایش قابل‌قبول که برای مدال طلا کافی نبود، از وضعیت روحی خود پس از یک شکست تلخ گفت: «شکست به این شکل، که من این بازی را باختم دردناک است‌. من شانس‌هایی برای پیش افتادن داشتم و از آن استفاده نکردم. نواک فوق‌العاده بازی کرد و لیاقت قهرمانی را داشت. او در لحظات سخت و حساس کیفیتش را افزایش داد. او ضرباتی حیرت‌انگیز زد و رقابتی باورنکردنی را به نمایش گذاشت. کمی ناامید هستم اما با سری بالا زمین را ترک می‌کنم. من همه‌چیزم را در زمین گذاشتم. جنگیدن برای اسپانیا برای من همه‌چیز بود و من به عملکردم در مسابقه امروز افتخار می‌کنم.»
واکنش‌ها به این رقابت تاریخی، به این دو نفر محدود نشد و بسیاری از کاربران فضای مجازی، جوکوویچ را پس از این برد به عنوان بهترین بازیکن تاریخ تنیس معرفی کردند. رافائل نادال، اسطوره اسپانیایی تنیس که در رقابت‌های دونفره هم‌تیمی آلکاراس بود، در پیامی به هموطن خود قوت قلب داد و نوشت: «کارلوس، اگرچه می‌دانم امروز روز سختی است، اما ارزش یک مدال را که برای کل کشور بسیار مهم است درک کن. با گذشت زمان، برای تو نیز ارزشمند خواهد بود. از این هفته شگفت‌انگیز و مدالی که به ورزش اسپانیا هدیه دادی، متشکرم.»
جستجو
آرشیو تاریخی