آن سوی خبر

توانمندی «اوپن ای آی»
در ردیابی مقالات تقلبی
شرکت «اوپن ای آی» ابزاری برای نشاندار کردن مقالاتی که توسط چت جی پی تی نوشته شده‌اند در اختیار دارد اما به دلیل برخی ریسک‌ها از عرضه آن خودداری کرده است.
به گزارش مهر، اوپن ای آی در یک پست وبلاگی آورده است: این ابزار در برخی شرایط بسیار دقیق است اما وقتی با برخی از انواع دستکاری در متن روبه‌رو می شود، عملکرد خوبی ندارد. از این دستکاری‌ها می‌توان به استفاده از سیستم‌های ترجمه، تغییر جمله‌بندی با یک مدل هوش مصنوعی مولد دیگر یا درخواست از هوش مصنوعی برای قراردادن کاراکتری خاص بین لغات و سپس حذف کردن آن اشاره کرد؛ مثلاً ممکن است این ابزار استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار مفید برای نوشتن مقالات، برای افراد غیرانگلیسی زبان مشکلاتی را ایجاد کند.

نصب دومین تراشه نورالینک
 در مغز یک بیمار
نورالینک به طور موفقیت‌آمیز تراشه‌ای در مغز دومین بیمار خود کاشت. این تراشه طوری فعال شده تا فقط با فکر کردن، توانایی استفاده از دستگاه‌ها را به بیماران فلج بدهد.
نورالینک هم‌اکنون مشغول آزمایش این دستگاه است که هدف آن کمک به افرادی با جراحت‌های نخاعی است. دستگاه مذکور به نخستین دریافت‌کننده اجازه داد بازی ویدیویی انجام دهد و در اینترنت جست‌و‌جو کند، در شبکه اجتماعی پست بگذارد و مکان‌نما در لپ‌تاپش را حرکت دهد. ایلان ماسک گفت: به نظر می‌رسد همه چیز در دومین کاشت تراشه به‌خوبی پیش رفته است. البته وی افشا نکرد دومین بیمار چه زمان جراحی را انجام داده است. او پیش‌بینی می‌کند نورالینک در سال‌جاری میلادی به عنوان بخشی از آزمایش بالینی، تراشه را در بدن ۸ بیمار دیگر نیز بکارد.

جستجو
آرشیو تاریخی