احراز هویت کارکنان با یک محصول دانش‌بنیان

آرزو کیهان/ با افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و روند روبه رشد گستره فعالیت آنها، حالا دیگر فناوران این شرکت‌ها به حوزه‌های مختلف ورود کرده و اقدام به بومی‌سازی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یا طراحی و تولید نمونه‌های مختلف با اهداف متنوع کرده‌اند.
یکی از موضوعات مورد توجه مدیران سازمان‌ها و ادارات، نظم و ترتیب کارکنان در ساعات ورود و خروج، احراز هویت کارکنان و مدیریت آنهاست که گاه تهیه نمونه‌های خارجی برای تحقق این موارد، هزینه‌بر است و گاهی هم به دلیل بومی نبودن مشکلاتی ایجاد می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی برای حل این مشکلات به این عرصه ورود کرده‌اند که یکی از آنها شرکت دانش‌بنیان «طرح و پردازش غدیر» است؛ شرکتی که از هوش مصنوعی هم در طراحی‌های خود بهره گرفته است.
محصولات بومی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این شرکت بسیار مورد توجه قرار گرفته تا جایی که سازمان‌ها و ادارات مختلف از جمله جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی از محصولات این شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌کنند. از دیگر سازمان‌هایی که به استفاده از فناوری‌های این شرکت دانش‌بنیان روی آورده‌اند، می‌توان به فدراسیون والیبال ایران، سازمان لیگ (فدراسیون ورزش سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران)، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت صنایع ملی مس اشاره کرد.
سعید نادری از کارشناسان این شرکت در گفت‌و‌گو با «ایران»، تمرکز و رویکرد تخصصی این شرکت را طراحی، تولید و ارائه سیستم‌های حضور و غیاب، مدیریت، سامانه‌های مختلف کنترل تردد و سیستم‌های امنیتی از جمله فعالیت‌های کارمندان سازمانی عنوان کرد.
وی افزود: این شرکت که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است، راهکارها و محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احراز هویت، بیومتریک و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. همچنین موفقیت‌هایی در حوزه تحقیق و توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی کسب کرده و به پشتوانه همین تجربیات و نیروهای فنی متخصص خود محصولات متنوعی را به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف عرضه کرده است.
به گفته نادری، این شرکت یک نرم‌افزار بومی و جامع به نام «بایو اطلس» برای ساده‌سازی کنترل تردد پرسنل سازمان‌ها طراحی کرده است. این نرم‌افزار، داده‌های تردد را از طریق اسکن عنبیه چشم، فناوری تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت، کارتخوان، بارکد خوان، ثبت کد پرسنلی و ثبت لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی جمع‌آوری و مدیریت می‌کند. همچنین کنترل ترددها راهکاری بنیادین و ضروری برای ایجاد امنیت در سازمان‌هاست و در کارخانه‌ها، سایت‌های عمرانی و راه‌سازی، بیمارستان‌ها، مدارس، بانک‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: نرم‌افزار «بایواطلس» یک نرم‌افزار مدیریتی تحت وب، برای انتقال تردد‌ها از دستگاه‌های حضور و غیاب به نرم‌افزارهای مقصد است. همچنین از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار، مدیریت دستگاه‌ها از راه دور است. نظارت آنلاین نرم‌افزار حضور و غیاب، این امکان را به واحد حراست سازمان‌ها می‌دهد که امنیت سازمان را بالا برده و به آسانی ترددها را چک کنند. همچنین می‌توان در قالب برنامه، چندین نرم‌افزار مقصد تعریف و اطلاعات را به آنها ارسال کرد. این نرم‌افزار همچنین دارای قابلیت پینگ 24 ساعته است یعنی می‌توان به راحتی ارتباط  دستگاه‌ها را چک کرد و در صورت نبود ارتباط، مشکل دستگاه را به سرعت برطرف کرد. این برنامه ویژگی‌های دیگری مانند گزارش‌دهی، تحلیل داده، پیش‌بینی و مدل‌سازی تجاری نیز دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی