رئیس جمهور در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه:

اسرائیل پاسخ جنایت خود را دریافت خواهد کرد

رئیس جمهور عصر دیروز در دیدار «سرگئی شایگو» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه که برای رایزنی‌های امنیتی و دفاعی با مقامات کشورمان وارد تهران شد، با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهای همراه روزهای سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک راهبردی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور تأکید کرد.
مسعود پزشکیان با تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد: ما معتقدیم دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله امریکا در جهان گذشته و اشتراک مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ترویج جهان چند قطبی قطعاً به ارتقای بیشتر امنیت و صلح جهانی خواهد انجامید.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم برای آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشور ما مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان با انتقاد شدید از حمایت امریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست، اما قطعاً این رژیم پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.
پزشکیان ضمن قدردانی از مواضع روسیه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، برعزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات دو کشور بویژه در امور سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی