صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

رنگین کمان صبح فلسطین
بازتاب تصویر پرچم فلسطین روی پیکر شهید هنیه در عینک رهبر معظم انقلاب در حین اقامه نماز که مورد توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته بود، سوژه سروده جدید شعر شاعر مشهور کشورمان شد. افشین علا شاعر برجسته کشور در وصف عکس خاص از بازتاب پرچم فلسطین روی پیکر شهید هنیه در عینک رهبر انقلاب سروده تازه‌اش را منتشر کرد:
مردی اگر ز دیده نهان شد                          از هر طرف سپاه تو پیداست
رنگین کمان صبح فلسطین                   در قاب عینک تو هویداسـت

خیرخواه جهان
«وعده صادق 2» و «اسرائیل» از موضوعات ترند شده در فضای مجازی است. کاربری به نام سلاله برای هشتگ «# وعده - صادق - 2» این ابیات را ضمیمه کرده است: «تویی طریق الی‌الله و شاهراه جهان/ تویی دلیل برای تمام برهان‌ها/ تو یک جواب صحیحی به اشتباه جهان/ تویی بهانه برای تمام بودن‌ها/ تمام خیر تو هستی و خیرخواه جهان». جملاتی برگرفته از آیات و روایات از جمله «و سیعلمون‌‌الذین‌ ظلموا ای‌ منقلب‌ ینقلبون. این وعده خداست و‌الله لا یخلف المیعاد»؛ مؤلفه‌های تکرارشونده برای این هشتگ است. پرستو علی‌عسگرنجاد ویدیویی از تهدید هسته‌ای نتانیاهو علیه ایران را بازنشر کرده و نوشته است: «به جملات نتانیاهو گوش کنید. در یک تریبون رسمی مقابل چشم همه رسانه‌های دنیا دارد ایران را تهدید هسته‌ای می‌کند! و همین کسی که دارد یک ملت هشتاد میلیونی را با بمب هسته‌ای تهدید می‌کند بلافاصله پشت بند تهدیدش می‌گوید: «مادامی که من نخست‌وزیر اسرائیلم همه قدرتم را به کار می‌گیرم تا ایران حق داشتن سلاح هسته‌ای را نداشته باشد.» تاریخ دارد از این متناقض‌نما ترک می‌خورد! تهدید هسته‌ای ملتی که معتقد است داشتن سلاح کشتارجمعی حرام است و بارها صدق مدعایش در بازرسی‌های متعدد آژانس ثابت شده به بهانه داشتن سلاح هسته‌ای!»

حاضرم آزمایش بدهم
انتشار ویدیویی تازه از بنیامین بهادری خواننده مطرح پاپ باز هم در فضای مجازی خبرساز شده است. این خواننده که از مدت‌ها قبل با انتشار قطعاتی در حال و هوایی عجیب و سؤال برانگیز در خانه یا خیابان، حواشی‌ای در فضای موسیقی ایجاد کرده بود این بار در حالی که روی کابینت آشپزخانه نشسته قطعه‌ای را می‌خواند. او در گفت‌وگویی با برنا در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند بنیامین در حالت طبیعی نیست و مواد مخدر مصرف می‌کند، گفته است: «هرکسی ادعای این موضوع را داشت، حاضرم یکبار امتحانی با او به آزمایشگاه بروم و آزمایش بدهم. با یک شخصی که سرش به تنش بیارزد یکبار این کار را انجام می‌دهم. ما یک گروه هستیم، وقتی این مسأله را به من نسبت می‌دهند و می‌گویند بنیامین در حالت طبیعی نیست یعنی گروه و دوستان من هم در حالت طبیعی نیستند. این حرف‌ها توهین است. ما خیلی جدی نمی‌گیریم. چرا؟ چون این بین اثری منحصر‌ به‌ فرد تولید شده است که فقط در حالت طبیعی تولید می‌شود. اگر همچنان دیگران معتقدند آثار ما در حالت غیرطبیعی تولید شده، موزیک ۳ساعته‌ای را بدون توقف، تعطیلی و تکرار مانند ما بسازند. موزیکی که ۵۲ مُد مختلف دارد و اپلیکیشنی که در دو طرف عالم هنوز به آن نرسیده‌اند و مشخصاتش وجود دارد، همه و همه مجموعه چیزهایی است که به عنوان کار اتفاق افتاده است.

جنگل آسفالت در مسیر فیلمنت؟!
شایعات بر سر انتقال سرى دوم «جنگل آسفالت» به پلتفرمى دیگر در رسانه‌های مجازی قوت گرفته و آن طور که نشریه الکترونیکی سینما نوشته سرى دوم این سریال هنوز پیش‌تولید خود را شروع نکرده و متوقف شده است. در حالى که نماوا خبر از ادامه «جنگل آسفالت» در این پلتفرم داده بود اما ظاهراً مشکلات مالى باعث شده پیش تولید این سریال شروع نشده متوقف شود. خبرها حاکى از مذاکره تعدادى از عوامل با پلتفرم فیلمنت است تا این پلتفرم امتیاز ادامه «جنگل آسفالت» را از نماوا بخرد تا این سریال ادامه پیدا کند. اگر این اتفاق رخ دهد براى اولین‌بار خواهد بود که یک سریال در میانه دو فصل تغییر پلتفرم می‌دهد. البته هنوز فیلم‌نت هیچ موضعى در این مورد نگرفته است. نوید محمدزاده، امیر جعفرى، فرشته حسینى و ریما رامین‌فر بازیگران اصلى «جنگل آسفالت» اولین تجربه سریال‌سازی پژمان تیمورتاش است. فصل اول این سریال توانست رضایت نسبى مخاطبان را داشته باشد و به نظر می‌رسد سرى دوم این سریال نیز بتواند با اقبال عمومى روبه‌رو شود.

جستجو
آرشیو تاریخی