حوادث جهان

مرگ مرموز 13 کودک معلول در یک مهد
خبر فوت ۱۳ کودک معلول در مهدکودکی در «دهلی»، پایتخت هند طی سه هفته گذشته مردم این شهر را شوکه کرده است.
به گزارش شینهوا، این رویداد تلخ در حالی روز جمعه اعلام شد که هنوز علت مرگ این کودکان مشخص نشده است. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه در حال حاضر ۲۵ کودک دیگر در این مهد به بیماری سل مبتلا هستند.
این مهدکودک که برای کودکان معلول ذهنی در نظر گرفته شده است، توسط دولت دهلی در منطقه «روهینی» اداره می‌شود.برخی منتقدان این ازدحام و تلفات را ناشی از سوءمدیریت مسئولان در دهلی می‌دانند. این درحالی است که مقامات محلی هنوز در رابطه با مرگ این کودکان توضیح یا اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند.
 
آتش‌سوزی مرگبار قایق در برزیل
مقامات دولتی برزیل گزارش دادند که بر اثر آتش‌سوزی و غرق شدن یک قایق مسافربری در رودخانه آمازون در شمال برزیل، ۵ نفر جان خود را از دست دادند.به گزارش رویترز، قایق مسافربری با بیش از ۲۰۰ سرنشین در نزدیکی شهر یوارینی در ایالت آمازوناس آتش گرفت.رسانه‌های محلی گفتند که برخی شاهدان احتمال می‌دهند که آتش‌سوزی در اثر آتش‌بازی رخ داده باشد.این دومین آتش‌سوزی در قایق‌های مسافربری در ایالت آمازوناس طی هفته گذشته است.
 
آتش‌سوزی جان 11 فیلیپینی را گرفت
پس از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان تجاری در شهر مانیل در پایتخت فیلیپین، حداقل ۱۱ نفر کشته شدند.به گزارش شینهوا، گزارش اولیه از سوی آتش‌نشانان و شاهدان، کشف ۱۱ جسد در داخل ساختمان را نشان می‌دهد.در میان کشته‌شدگان، همسر صاحب ساختمان هم هست که جسد او در طبقه سوم پیدا شد.آتش‌نشانان دو ساعت طول کشید تا آتش را خاموش کنند. مسئولین در حال بررسی علت آتش‌سوزی هستند.
 
تصادف اتوبوس در مصر با 2 کشته
برخورد یک کامیون با اتوبوس مسافربری در بزرگراهی در نزدیکی قاهره حداقل دو کشته و ۲۵ زخمی برجا گذاشت.به گزارش الجزیره، منابع در بیمارستان ماتروه گفتند اتوبوس حامل مسافران پس از برخورد با کامیون به‌خاطر سرعت زیاد، واژگون شد. دادستان عمومی دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده و راننده کامیون برای آزمایش مواد مخدر بازداشت شده است.تصادفات جاده‌ای در مصر رایج هستند و اغلب به دلیل سرعت زیاد، شرایط نامناسب جاده‌ها و اجرای ضعیف قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می‌افتند.
 
واژگونی خودروی حامل کارگران
بیش از ۵۰ نفر در یک تصادف رانندگی در یانگون میانمار زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، یک مقام سازمان امداد و نجات روز شنبه اعلام کرد این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی در شهرک هلاینتاریا در منطقه یانگون رخ داد.
وی افزود: علت این حادثه واژگونی خودروی حامل کارگران یک کارخانه پوشاک هنگام جلوگیری از عبور عابر پیاده از جاده بوده است.مصدومان شامل بیش از ۴۰ زن و ۱۰ مرد هستند که به بیمارستان محلی اعزام شدند.
 
سیل و ریزش کوه در چین
 جاری شدن سیل و ریزش کوه در جنوب غربی چین به جان باختن دو نفر و ناپدید شدن ۱۷ تن منجر شد.به گزارش رویترز، ریزش کوه در منطقه کوهستانی «کانگ‌دینگ»، رخ داد و همچنین در پی فروریختن پل واصل دو تونل در بزرگراه کانگ‌دینگ و «یا‎-آن»، سه خودرو سقوط کردند که یکی از سرنشینان نجات پیدا کرد و پنج تن دیگر ناپدید شدند.چین تابستان سال‌جاری تحت تأثیر بارندگی‌های بی‌سابقه و البته موج گرمای شدید قرار گرفته و دانشمندان نسبت به وضعیت جوی غیرعادی ناشی از تغییرات اقلیمی هشدار داده‌اند.
 
انفجار در پیست اسب‌دوانی در آلمان
وقوع انفجار در یک محوطه نگهداری اسب در پیست مشهور آلمان به مصدوم شدن ۲۲ نفر منجر شد.به گزارش العربیه، این حادثه در پیست اسب‌دوانی مشهور نوربورگ‌رینگ آلمان، در پی انفجار مخزن هوای فشرده رخ داده است، یک نفر بشدت مصدوم و سه تن دیگر دچار جراحت جدی شده‌اند و مصدومیت مابقی جزئی است.پلیس به‌منظور تحقیقات درباره علت این انفجار، همچنان در صحنه حادثه حضور دارد.
 
چرا این مومیایی جیغ می‌زند؟
یک مومیایی مصری که به دلیل دهان باز، انقباض در ناحیه فک و حالت چهره‌اش به «مومیایی جیغ‌زن» شهرت دارد سال‌ها است توجه باستان‌شناسان را به خود جلب کرده است.
این مومیایی با کلاه‌گیسی بر سر و انگشترهای طلا و نقره در انگشتان دست برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ در یک تابوت چوبی در منطقه دیرالبحری در شهر باستانی «تبای» مصر پیدا شد.از آنجا که بدن این زن مومیایی، متعلق به حدود ۳۵۰۰ سال پیش، در وضعیت خوبی حفظ شده است محققان تصمیم گرفتند از سی‌تی‌اسکن و تصویربرداری فروسرخ برای پی بردن به جزئیات مورفولوژی و در واقع تشریح مجازی مومیایی استفاده کنند تا دریابند چه چیزی ممکن است باعث حالت چهره او شده باشد.
محققان با انجام آزمایشات دریافتند که این زن به هنگام مرگ ۴۸ سال داشته است. سحر سلیم، استاد رادیولوژی در دانشگاه قاهره و نویسنده این مطالعه، درباره این زن گفت: «بدن او با صمغ درخت عرعر و کندُر، مواد گرانقیمت وارداتی که از جای دور آمده بود، مومیایی شده بود.»محققان می‌گویند که این زن ناشناس ۱.۵۴ متر قد داشته و از آرتروز خفیف ستون فقرات رنج می‌برده است. در جهان تنها چند عدد مومیایی مصر باستان با دهان باز یافت شده است. کارشناسان می‌گویند مومیایی‌کنندگان معمولاً استخوان‌ها فک و جمجمه را به هم می‌پیچیدند تا دهان متوفی را ببندند، اما در این مورد احتمالاً نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند.پژوهشگران دریافتند که حالت جیغ صورت مومیایی احتمالاً به‌خاطر انقباض مرگ بوده است که با جمود نعشی یا سفت شدن جسد تفاوت دارد.این حالت نوعی انقباض دفعی و شدید عضلات است که در لحظات پایانی زندگی یا بلافاصله پس از مرگ‌های خشونت‌آمیز رخ می‌دهد. این بدین معنی است که زن در اثر درد و عذاب مرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی