سه ماه پس از قتل مادر و دختر

پدر و مادربزرگ دختر جوان از قصاص او گذشتند

گروه حوادث/  مادربزرگ و پدر دختر جوانی که با همدستی دوستش، مادر و خواهرش را با خوراندن سیانور و قرص برنج به قتل رسانده بود، از قصاص او گذشت کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 19 اردیبهشت امسال و بدنبال مرگ یک مادر و دختر 13 ساله‌ا‌‌‌ش تحقیقات تیم جنایی آغاز شد.
گرچه ابتدا تصور می‌شد که آنها در اثر مسمومیت ناشی از خوردن کنسرو ماهی جانشان را از دست داده‌اند اما خیلی زود تیم جنایی در تحقیقاتش دریافت که دختر 18 ساله این خانواده به نام مریم و همکلاسی‌اش سناریوی این جنایت را طراحی و اجرا کرده‌اند.
دختر جوان پس از بازداشت مدعی شد به خاطر دوستی و وابستگی زیادی که به دوستش داشته تصمیم گرفته با به قتل رساندن خانواده اش، ارثیه میلیاردی را که به او می‌رسید تصاحب کرده و با دوستش به خارج از کشور مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را برای خودشان آغاز کنند. مریم با همدستی دوستش 9 بار تلاش کرد تا پدر و مادر و خواهرش را به قتل برساند و درنهایت نهمین بار نقشه آنها عملی شده و مادر و خواهرش به قتل رسیدند اما پدرش نجات یافت.
در ادامه تحقیقات پسر جوانی که به آنها قرص برنج فروخته بود نیز دستگیر شد و ادعا کرد در ازای 100 میلیون تومان برای پرداخت بدهی‌اش و ازدواج با مریم با آنها همراه شده است.
در ادامه تحقیقات بازپرس محسن اختیاری برای دو دختر اتهام مشارکت در دو قتل و برای پسر جوان اتهام معاونت در این دو جنایت را صادر کرد.
با گذشت 89 روز پس از این دو جنایت مادر بزرگ مریم به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و به عنوان اولیای دم، نوه‌اش را بخشید. همزمان پدر مریم نیز با حضور در دادسرا به عنوان ولی دم دختر 13 ساله اش، از قصاص مریم گذشت کرد. بدین ترتیب مریم از قصاص رهایی یافت، اما دوستش، همچنان با اتهام مشارکت در دو قتل و پسر جوان نیز با اتهام معاونت در دو قتل، روبه‌رو هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی