با کمک نیکوکار تهرانی

نذر آزادی 4 زندانی ادا شد

گروه حوادث/   نیکوکار تهرانی که برای توسعه کسب و کار خود نذر کرده بود گره‌گشای زندگی نیازمندان باشد، با پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان موجب آزادی چهار زندانی بدهکار را فراهم کرد.
به گزارش میزان، فردی که در کار تولید و صنعت با مشکلات مالی مواجه شده بود، برای توسعه کسب و کار خود نذر کرده بود و پس از رسیدن به خواسته خود با مراجعه به ستاد دیه استان تهران در پرداخت بدهی چهار نفر زندانی نیازمند و بدهکار سهیم شد.
بنا بر این خبر مرد نیکوکار که با وسعت رزق به شرایط مساعد مالی دست یافته است، در اولین اقدام برای ادای نذرش ۲۱۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کرد تا چهار سرپرست خانواده آزاد شده، به کانون خانواده‌هایشان بازگردند.
نخستین مددجویی که این فرد نیکوکار با مطالعه خلاصه پرونده‌ها انتخاب کرد، مردی ۵۸ ساله، مستأجر و پدر سه فرزند بود که با دستفروشی میوه کنار خیابان امرار معاش می‌کرد، ولی نتوانسته بود چک خرید از بازار میوه و تره بار مرکزی را پاس کند.
دومین مددجو پدری ۶۰ ساله دارای ۷ فرزند، مستأجر و ماهی‌فروش بود که مانند همیشه از شخصی در شمال ماهی خریده و به مغازه‌اش آورده بود، ولی این امر با شروع کرونا همزمان شده و ماهی‌ها بدون مشتری در سردخانه فاسد و نابود شده و او موفق به پاس کردن چک خرید ماهی‌های شمال نشده بود.
سومین زندانی نیز مردی ۴۸ ساله، مستأجر و پدر دو فرزند بود که در بازار مولوی دستفروشی می‌کرد، اما با شکست مالی مواجه شده، چک وی برگشت خورده و راهی جز زندان نداشت.
آخرین نفر مردی ۴۳ ساله، کارمند، مستأجر و پدر دو فرزند بود که ضمانت وام یکی از دوستانش را بر عهده گرفته و به طلبکار چک داده بود. وقتی دوستش بدهی را نپرداخت و متواری شد، با شکایت شاکی زندانی شده بود که از سوی این نیکوکار آزاد شد.
لازم به توضیح است مبالغی از بدهی این چهار نفر توسط نیکوکاران استان فراهم شده بود و با پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان رضایت شاکیا‌ن جلب و زمینه آزادی‌شان فراهم شد و بزودی نزد خانواده‌های خویش بازخواهند گشت.
جستجو
آرشیو تاریخی