ایران در ایران

ظرفیت آبرسانی به یاسوج ۴ برابر شد
 یاسوج - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از رفع چالش‌های آبی در قلب یاسوج خبر داد و گفت: ظرفیت آبرسانی به این مناطق ۴ برابر شد.
 امید صالحی اظهار داشت: مناطق شرف‌آباد، بنسنجان و دولت‌آباد از مناطقی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که همواره با تنش و قطعی آب روبه‌رو بودند. وی عنوان کرد: مخزن این مناطق بویژه در تابستان به دلیل عدم مدیریت صحیح ورودی‌ها و در سایه عدم اجرای اصلاحات لازم متناسب با افزایش جمعیت و تقاضا، هیچ‌گاه تماماً پر نمی‌شد و همین امر بروز قطعی‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌کرد. صالحی افزود: اکنون ما با تجمیع و بهسازی ورودی‌های آب مخزن این مناطق به طول 11 کیلومتر و همچنین بازسازی و بهسازی شبکه و خطوط انتقال، حجم آب ورودی را از 12 لیتر بر ثانیه به 46 لیتر بر ثانیه رساندیم که با پایداری شرایط خطوط آبرسانی در دو روز آینده شاهد پایان تنش آبی این مناطق خواهیم بود.

کاهش صید میگو به‌خاطر خسارت‌های صید ترال
 بوشهر - رئیس پژوهشکده میگوی کشور با تأکید بر حفظ ذخایر آبزیان خلیج‌فارس گفت: صید ترال از مخرب‌ترین روش‌های صید آبزیان در خلیج‌ فارس است و نتایج گشت‌های تحقیقاتی دریایی نشان می‌دهد صید میگو امسال نسبت به سال قبل کاهش ۲۰ درصدی در سواحل استان بوشهر خواهد داشت.
عقیل دشتیان‌نسب در بوشهر با بیان اینکه صید میگوی از 13 مرداد در سواحل خلیج‌ فارس استان بوشهر آغاز می‌شود، اظهار داشت: بر‌اساس نتایج تحقیقات پژوهشگران پژوهشکده میگوی کشور و تصمیمات کمیته صید شیلات استان بوشهر صید میگو از 13 مرداد برای قایق‌ها و از 14 مرداد برای لنج‌های صیادی آزاد است. رئیس پژوهشکده میگوی کشور 95 درصد گونه میگوی صید شده را میگوی ببری سبز دانست و بیان کرد: بیشترین تجمع و تراکنش زیست میگو در سواحل منطقه مند تنگستان و دشتی در عمق 20 تا 30 متر خلیج‌ فارس ارزیابی شده است. وی خسارت روش ترال در صید میگو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در تحقیقی که محققان این پژوهشکده داشته‌اند، مشخص شد نزدیک به 90 درصد صید ترال میگو صید ضمنی است که از این میزان تنها 5 درصد ماهیان اقتصادی است، 20 درصد ماهیان ریز و غیرمأکول بوده و مابقی هم سایر آبزیان نظیر کوسه‌ماهی، سفره‌ماهی، خرچنگ، لاک‌پشت و دیگر آبزیان تشکیل می‌دهد که این موارد خسارات زیادی به زیستگاه آبزیان و دریا خواهد زد.

جایزه یک میلیارد ریالی
مصرف بهینه برق برای شهروند ماهشهری
ماهشهر - یک شهروند ماهشهری با استفاده بهینه از برق توانست جایزه نقدی یک میلیارد ریالی شرکت توانیر را دریافت کند.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اعلام این خبر گفت: این مشترک خوش مصرف با مشارکت فعال در طرح‌های کاهش مصرف برق و پیوستن به پویش باانرژی، توانست سهم قابل توجهی در کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشد.
 کامران حدادی در حاشیه آیین اهدای جایزه نقدی مدیریت مصرف برق به شهروند ماهشهری اظهار کرد: عبدالحسن عساکری به عنوان قهرمان مدیریت مصرف برق این شهرستان معرفی و جایزه نقدی یک میلیارد ریالی دریافت کرد. عبدالحسن عساکری در این مراسم گفت: استفاده از وسایل برقی کم‌مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم دمای کولر روی ۲۴ و استفاده بهینه از نور طبیعی باعث مدیریت مصرف برق در این ایام گرم سال خواهد شد.
 
عرضه شیرخشک دولتی
با ارائه کد ملی در خوزستان
اهواز- خانواده‌های خوزستانی می‌توانند با ارائه اصل یا تصویر شناسنامه نوزاد زیر ۲ سال، برای خرید ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک با قیمت دولتی و یارانه‌ای از داروخانه‌ها اقدام کنند.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شما می‌توانید با استفاده از برنامه کاربردی تی تک، شیر خشک مورد نظر خود را از نزدیک‌ترین داروخانه جست‌وجو کنید. همچنین بر اساس شرایط اعلام شده، ارائه اصل یا تصویر شناسنامه نوزاد برای دریافت شیرخشک معمولی و ارائه اصل یا تصویر شناسنامه نوزاد و نسخه پزشک متخصص برای دریافت شیرخشک رژیمی الزامی است؛ سپس داروخانه باید اطلاعات دریافتی را در سامانه تی تک یا بیمه سلامت ثبت کرده و اقدام به تحویل شیرخشک کند. در این اطلاعیه تأکید شد: سهمیه ماهیانه شیرخشک معمولی برای نوزدان زیر ۲ سال، ۱۰ قوطی یارانه‌ای به اضافه ۱۰ قوطی آزاد، برای کودکان ۲ تا ۶ سال ۱۰ قوطی آزاد و همچنین کودکان ۶ سال به بالا یک قوطی به‌صورت آزاد است.

جستجو
آرشیو تاریخی