اخبار

صدور حساب الکترونیکی
در بازار میوه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بحث صدور حساب الکترونیکی در راستای نظارت بر بازار میوه را آغاز کردیم.
مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال کارگروهی در وزارت جهاد به اسم ساماندهی میوه و تره‌بار ایجاد کردیم که به‌صورت هفتگی جلسات برگزار می‌شود.
امراللهی ادامه داد: رسالت سازمان میادین شهرداری خرید مستقیم از کشاورزان و درصد سود مناسب است، درصد سود مناسب برای میوه‌فروشی‌های سطح شهر ۳۰ تا ۳۵ درصد و در سازمان میادین ۱۵ درصد مصوب شده است.
او ادامه داد: اکنون با مشکلی مبنی بر عدم صدور فاکتور از سوی بنکداران میدان مرکزی برای مغازه‌داران و خرده‌فروشی‌ها روبه‌رو هستیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد این موضوع و ۲۰ درصد کماکان است که بازرسان هر شب در میدان بزرگ هستند نظارت و برخورد می‌کنند.

 

واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۵۲هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد. جعفر امیرآبادی‌زاده گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

 

جلوگیری از بی‌برقی با فعالیت جهادی

امسال با توجه به وضع خاص آب‌وهوایی، وجود ۱۰۰درصد رطوبت و دمای بالا بویژه در مناطق جنوبی کشور، بیش از ۹۳درصد سوخت نیروگاه‌ها و مولدهای برق کشور از گاز طبیعی تأمین می‌شود.
سعید عقلی مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور از فعالیت تمام‌قد و جهادی کارکنان صنعت نفت برای سوخت‌رسانی بی‌وقفه به نیروگاه‌ها به‌منظور جلوگیری از خاموشی در کشور خبر داد.
عقلی با اشاره به تأمین پایدار سوخت نیروگاه‌های کشوردر روزهای گرم تابستان با هدف جلوگیری از خاموشی و بی‌برقی هموطنان، گفت:  اگرچه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده، اما اکنون به‌طور میانگین نسبت به پارسال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب/ لیتر سوخت بیشتر (شامل گاز طبیعی و سوخت مایع) تخصیص داده می‌شود.

 

رشد ۲۱۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای

عملکرد ۳۴ ماه خدمت دولت سیزدهم در حوزه جاده‌ای، از افزایش ۲۱۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای نسبت به ابتدای دولت سیزدهم حکایت دارد. بر اساس این گزارش، میزان ترانزیت جاده‌ای از ۴.۷ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۴.۸ میلیون تن رسیده است.
افزایش ۱۲ درصدی (۳۲۷ کیلومتر) طول آزادراه که از ۲ هزار و ۷۲۶ کیلومتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۳ هزار و ۵۳ کیلومتر رسیده، از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی است.

جستجو
آرشیو تاریخی