فرهنگ


رونمایی از سامانه جدید انتشار و دسترسی آزاد
به اطلاعات
سی‌و‌سومین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از «سامانه جدید انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» که از قابلیت‌های بهینه برخوردار است، رونمایی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: شفافیت در این حوزه نشان می‌دهد نظام حکمرانی جمهوری اسلامی مطابق با پیشرفته‌ترین سامانه‌های شفافیت، خود را در معرض مطالبات مردمی قرار می‌دهد. وی با اشاره به مواردی که در کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیدگی می‌شود، افزود: شاید برای کسانی که آشنا به امور نیستند عجیب باشد که هیأتی در این سطح بالا (که متشکل از نمایندگان سه قوه است) جلسه برگزار می‌کند، به درخواست شهروندی عادی از وزارتخانه‌ها رسیدگی کرده و اغلب به نفع درخواست‌کننده رأی می‌دهد.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با بررسی آرای صادر شده درمی‌یابیم عمدتاً به نفع افرادی است که مطالبه‌گری می‌کنند و این از مواردی است که باید به آن ببالیم و نشان می‌دهد نظام حکمرانی ما اطلاعاتش را به صورت شفاف در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سامانه جدید به این وضعیت کمک می‌کند تا اطلاع‌رسانی و دسترسی فراگیر شود، گفت: دستگاه‌های مختلف در حوزه حاکمیتی بجز موارد خاصی که قانون آنها را تعیین کرده استثنایی در این زمینه ندارند. وی افزود: این کمیسیون نیز در این سه سال بنا داشت مسیر تکاملی اجرا و تحقق منویات قانونگذار در تصویب این قانون را به اجرا گذارد و در این زمینه مکاتبات و پیگیری بسیاری شد. اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی ادامه داد: در اولین مواردی که با شهید جمهور مکاتبه شد، دستور صریح دادند مبنی بر اینکه مجدداً پاسخگویی نهادها توسط معاون اول رئیس‌جمهور به صورت بخشنامه ابلاغ شود که تأثیر مهمی داشت؛ در همین راستا، دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت حضور یافت، گزارش کاملی از دستاوردها داد و مطالباتی هم که در کمیسیون وجود داشت ارائه شد.
 

 
رونمایی از تندیس اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی
از تندیس بیست‌و‌یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی رونمایی شد.
این تندیس توسط محمد روح‌الامین، گرافیست برجسته کشور طراحی شده و ساخت آن توسط کارگاه خلاقیت شارو و با نظارت و مدیریت مرتضی شجاعی صورت گرفته است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تندیس استفاده از لوگوتایپ پیرغلام در آن است و قرار است برگزیدگان اجلاس، این تندیس را دریافت کنند. اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان نهم تا یازدهم مردادماه در این استان برگزار می‌شود. /ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی