خبر

باخ به محمد بیرانوند چه گفت؟


توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، همزمان با برگزاری رقابت‌های تیراندازی المپیک پاریس، با محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز المپیکی صحبت کرد. همزمان با برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با همراهی لوچیانو روسی، رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی در شتقو میزبان رقابت‌های تیراندازی حاضر شد. در این بازدید روسی، محمد بیرانوند را به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس به توماس باخ معرفی کرد. باخ با آرزوی موفقیت برای محمد بیرانوند و گفت‌وگو با نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ به تیرانداز نوجوان ایرانی توصیه کرد تا سعی کند با حفظ تمرکز به موفقیت برسد.


شکایت کمیته ملی المپیک از فرانسه
کمیته ملی المپیک ایران از فرانسوی‌ها بابت اشتباه عجیب آنها به IOC شکایت کرد. قبل از شروع رقابت مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله مقدماتی روئینگ دونفره سبک وزن دختران، گوینده مسابقات در حالی که اسامی ورزشکاران مختلف را می‌خواند، مهسا جاور و زینب نوروزی را به جای ایران، نماینده رژیم غاصب صهیونیستی خواند؛ این اشتباه مسئولان کمیته ملی المپیک را عصبانی کرد و باعث شد تا آنها به کمیته بین‌المللی المپیک IOC و مسئولان برگزاری مسابقات شکایت کرده و خواستار پاسخ رسمی آنها شوند.


هاریموتو حریف نوشاد عالمیان شد
پینگ‌پنگ‌باز سرشناس ژاپنی حریف نوشاد عالمیان در المپیک 2024 پاریس شد. از مرحله یک‌سی و دوم نهایی، «توموکازو هاریموتو» نفر 9 رنکینگ جهانی و سید 6 مسابقات از ژاپن به مصاف «مارتین آلگرو» نفر 79 جهان از بلژیک رفت و موفق شد این حریف را 4 بر صفر (11 بر 3، 11 بر 2، 11 بر 3 و 11 بر 5) شکست بدهد. هاریموتو با این برد، حریف نوشاد عالمیان ملی‌پوش کشورمان در مرحله یک‌شانزدهم لقب گرفت. این پینگ‌پنگ‌باز 21 ساله ژاپنی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو مغلوب افشین نوروزی و نیما عالمیان شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی