جاور و نوروزی در حسرت تاریخ‌سازی ماندند

بهانه جویی برای فرار از ناکامی به سبک آقای رئیس

فائزه زمانی
خبر‌نگار

زوج روئینگ دونفره سبک وزن دختران با نرسیدن به مرحله نیمه نهایی، حسرت به دل تاریخ‌سازی در المپیک پاریس ماند.
مهسا جاور و زینب نوروزی که اولین سهمیه تاریخ دونفره روئینگ را گرفته بودند، قبل از این در دور مقدماتی، در رقابت با قایق‌های امریکا، رومانی، پرو و ژاپن چهارم شده و به شانس مجدد رسیدند. دختران روئینگی که کلاً در این مسابقات با قرعه‌های سختی روبه‌رو شدند، در دومین رقابت کنار قایقرانان آرژانتینی، کانادایی، ایرلندی و چینی پارو زدند که در نهایت چهارم شده و از صعود به نیمه نهایی جا ماندند؛ جا ماندنی که رؤیای تاریخ‌سازی آنها در پاریس را به باد داد. درحالی که قایق‌های قدرتمند کانادا و ایرلند با استارت مسابقه خود را جدا کرده و فاصله زیادی ایجاد کرده بودند، جاور و نوروزی رقابت تنگاتنگی با قایقرانان آرژانتینی داشتند و حتی تا مسافت 1500 متر هم امید داشتند تا قایق آنها را پشت‌سر بگذارند اما زورشان نرسید و در نهایت به عنوان قایق چهارم خط پایان را رد کردند تا از صعود به نیمه نهایی باز بمانند. در پایان این رقابت قایق ایرلند اول، قایق کانادا دوم، قایق آرژانتین سوم و قایق چین هم بعد از دختران کشورمان در رده پنجم قرار گرفتند.
حالا دختران روئینگ فردا باید در فینال C با رقبایی از چین، ژاپن و پرو به رقابت بپردازند تا جایگاهشان در المپیک پاریس مشخص شود.
درحالی که مهسا جاور بعد از مسابقات حاضر به صحبت نشد، زینب نوروزی گفت: «هم در مقدماتی و هم در رپه شارژ در گروه مرگ بودیم. من و مهسا همه توانمان را گذاشتیم و حالا فقط خوشحالیم که کم‌فروشی نکردیم. پاریس اولین تجربه المپیکی من بود و رقابت سختی داشتیم. درست است که با کشورهای اروپایی فاصله داشتیم اما نمی‌شود گفت رکوردمان بد بود و نسبت به بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک بهتر بودیم.»
علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی واکنشی خنده‌دار به نتیجه دختران داشت و در ادعایی عجیب دررفتن پاروی چینی‌ها را باعث به‌هم خوردن تمرکز ملی‌پوشانش دانست: «دخترانمان آگاه بودند که چه کار سختی دارند. جاور و نوروزی در ١٠٠٠ متر دوم عملکرد خوبی داشتند اما دررفتن پاروی قایقرانان چینی که مدعی اصلی قهرمانی بودند، باعث شد بچه‌ها اصطلاحاً زود لاکتیکی شوند و همین موضوع باعث شد تمرکزشان به‌هم بخورد! در مجموع به دختران خودم افتخار می‌کنم و امیدوارم فردا در فینال c یعنی تعیین رنکینگ بین رتبه ١٣ تا ١٨موفق باشند.»
 فاطمه مجلل که قبل از این در شانس مجدد در رقابت با قایق‌های الجزایر، سنگاپور و ترکیه اول شده بود، امروز در یک‌چهارم نهایی برای رسیدن به نیمه‌نهایی باید با قایقرانانی از اتریش، امریکا، برزیل و بلغارستان رقابت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی