لطفاً حرفه‌ای و مهربان باشید

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

رقابت‌های المپیک 2024 در پاریس، با اتفاقات جذاب و حواشی عجیب در جریان است. از کیفیت میزبانی گرفته که موارد اعتراضی نسبت به برخی امکانات وجود داشته تا اتفاقاتی که در مسابقات رخ می‌دهد، همگی سوژه‌های جالبی را برای رسانه‌ها و هواداران تولید می‌کند.
کاروان کشورمان هم فعلاً شانسی برای کسب مدال نداشته که البته در رشته‌هایی که برگزار شده، چنین توقعی هم وجود نداشت. اما برخی اتفاقات در این چند روزه، بیشتر از بقیه موارد حساسیت برانگیز شده است. انتقادهایی که در فضای مجازی به لباس کاروان تیم ایران در مراسم افتتاحیه المپیک شد، واکنشی را از سوی مهسا جاور، قایقران زنان ایران در پی داشت که خود همین واکنش هم بازخوردی منفی داشت.
واقعیت این است که لباس کاروان ایران، نه بدترین لباس مراسم افتتاحیه بود و نه سوژه شد و نه بنا بر ادعای برخی منتقدان، آسیبی به کاروان ایران زد. با این حال طراحی این لباس می‌توانست بهتر باشد و بویژه با فضای منفی یا بهتر است بگوییم فضاسازی منفی‌ای که در داخل کشور در هر دوره، نسبت به لباس کاروان وجود دارد، بهتر بود طراحی زیباتر و از آن مهم‌تر ارائه شکیل‌تری برای این البسه صورت می‌گرفت و شاید عکس‌های بهتر می‌توانست از حجم این بازخوردهای منفی بکاهد.
از طرف دیگر واکنش مهسا جاور نیز در شب مسابقه او، چندان منطقی و همراه با آرامش نبود و از یک ورزشکار حرفه‌ای انتظار می‌رود که تمرکز ذهنی خود را در کوران مسابقاتی به اهمیت المپیک، روی مسائل مطرح شده در فضای مجازی نگذارد.
تیم دو نفره قایقرانی روئینگ زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی هم در نهایت با قرار گرفتن در رده چهارم از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. این ناکامی در رسیدن به نیمه نهایی، اما متأسفانه در فضای مجازی باز هم با واکنش‌های خوبی همراه نبود و گویی بعضی‌ها از ناکامی نمایندگان ایران بویژه مهسا جاور، خوشحال شده بودند و این خوشحالی هم به خاطر حرف‌هایی بود که او در دفاع از لباس کاروان ایران زده بود و البته ادبیات خوبی نداشت.
متأسفانه در فضای مجازی، برخورد مهربانانه‌ای با ورزشکاران ایرانی صورت نمی‌گیرد و البته واکنش‌های غیرحرفه‌ای به انتقادها از سوی ورزشکاران نیز این رابطه را تیره‌تر کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی