حوادث جهان

۹ کشته در پی ازدحام جمعیت در کنسرت
حداقل ۹ نفر از جمله دو زن در ازدحام جمعیت در جریان یک کنسرت در کینشاسا، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شده‌اند.
به گزارش الجزیره، راجر کامبا، وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: در جریان کنسرت که در استادیوم مارتیرس رخ داد، چندین جراحت وخیم نیز گزارش شده است. استادیوم مارتیرس با 80 هزار صندلی یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های این کشور است. منابع امنیتی گفتند، ظرفیت ورزشگاه در زمان وقوع حادثه بیش از حد بود.
 
۱۴ ماهیگیر در آتش‌سوزی یک قایق نجات یافتند
 واحدهای گارد دریایی تونس ۱۴ ماهیگیر را که قایق آنها در نزدیکی استان ساحلی المنستیر در شرق این کشور آتش گرفت، نجات دادند.
به گزارش شینهوا، این حادثه برای اولین بار زمانی مورد توجه قرار گرفت که برج مراقبت در بندر سوس یک سیگنال هشدار در مورد آتش‌سوزی در یک قایق ماهیگیری با ۱۴ ماهیگیر در ۳۳ مایل دریایی از بندر موناستیر در آب‌های بین‌المللی دریافت کرد.
بلافاصله دو یگان نیروی دریایی وابسته به گارد دریایی المنستیر برای امدادرسانی به محل اعزام شدند و با کمک گروهی از صیادان که در نزدیکی محل حادثه بودند، آتش را خاموش کردند و تمام خدمه قایق آسیب‌دیده را تخلیه و به قایق دیگری منتقل کردند. سپس آنها را به بندر ماهیگیری تبولبا در استان المنستیر رساندند. دادستان عمومی در دادگاه موناستیر تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.
 
ژاپن در محاصره سیل و گرما
 منابع خبری محلی می‌گویند، در حالی که بارندگی‌های سیل‌آسای هفته گذشته در شمال ژاپن خسارات قابل توجهی برجا گذاشته است، مقامات هواشناسی ژاپن در مورد موج گرمای خطرناکی که در برخی مناطق به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، هشدار داده‌اند.
به گزارش شبکه «ان اچ کی»، سازمان هواشناسی این کشور می‌گوید، یک سیستم پرفشار همچنان هوای آفتابی و سوزان را در شرق و غرب ژاپن به همراه می‌آورد.
همچنین سازمان هواشناسی و وزارت محیط زیست ژاپن برای ۳۸ استان از ۴۷ استان کشور هشدار گرمازدگی صادر کرده‌ است.در حالی که شرق و غرب این کشور با موج گرمای کم‌سابقه روبه‌روست، مناطق شمالی آن هفته گذشته با بارندگی‌های سیل‌آسا مواجه بود و در حوادث مرتبط با سیل سه نفر جان باختند و دو نفر نیز ناپدید شده‌اند.
در شهر «شینجو» در استان یاماگاتا، دو مأمور پلیس در تلاش برای پاسخگویی به درخواست نجات بودند که آب خودروی گشتی آنها را با خود برد. مرگ یک مأمور پلیس ۲۶ ساله تأیید شد. همچنین جسد مردی در حدود ۱۷۰۰ متری پیدا شد. هویت او تأیید نشده است اما گمان می‌رود که جسد بر اساس لباس‌هایش متعلق به مأمور دیگر پلیس باشد.
 
مرگ خلبان و مسافر در سقوط هواپیما
اداره پلیس ناحیه یورکشایر شمالی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی سقوط یک هواپیمای سبک در مزرعه‌ای در این ناحیه، هر دو سرنشین آن جان باختند.
به گزارش اسکای‌نیوز، در بیانیه اداره پلیس ناحیه یورکشایر شمالی انگلیس آمده است: پلیس و نیروهای امدادی پس از دریافت تماس اضطراری به مکان سقوط این هواپیما در روستایی در منطقه تورگانبی در نزدیکی شهر یورک فراخوانده شدند.
بر اساس این بیانیه، دو مرد ۲۰ ساله که گفته می‌شود یکی از آنها خلبان این هواپیما و نفر دوم مسافر آن بوده است، در اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه بازرسان سوانح هوایی به محل این حادثه فراخوانده شده‌اند، آمده است: به نزدیکان افراد جانباخته اطلاع‌رسانی شده و در حال حاضر مراحل شناسایی رسمی اجساد جانباختگان در حال انجام است.
 
قطع برق ۳۰ هزار خانه بر اثر طوفان شدید در لتونی
برق‌۳۰ هزار خانه در لتونی به دلیل خسارات ناشی از طوفان قطع شد.
به گزارش یورونیوز، این اختلالات در بخش مرکزی کشور، از جمله در ریگا پایتخت لتونی، به دلیل آسیب‌های شبکه برق ناشی از سقوط درختان و شاخه‌ها روی خطوط هوایی برق گزارش شده است. شورای شهر ریگا از ساکنان این شهر خواسته است خانه‌های خود را ترک نکنند.با توجه به بارش شدید باران و باد مورد انتظار در لتونی، مرکز هواشناسی لتونی دو هشدار قرمز، بالاترین درجه هشدار را برای بخش مرکزی این کشور اعلام کرده بود.
 
دریاچه آفریقایی در مرز انفجار
طبق گزارشی جدید یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آفریقا به نام «کیوو» با دی‌اکسیدکربن و متان اشباع شده و همین امر ممکن است به انفجاری بدون هشدار منجر شود.  پیش از این نیز دو دریاچه نیوس و مونون منفجر شده‌اند. در این حوادث حدود ۱۸۰۰ نفر و هزاران حیوان جان باختند.
یکی از دلایل احتمالی انفجار در دریاچه کیوو آن است که در نزدیکی «شکاف شرق آفریقا» مرز یک صفحه تکتونیک زمین قرار دارد. این شکاف سبب می‌شود صفحه تکتونیک سومالیایی به سمت شرق و دور از قاره آفریقا حرکت کند. چنین حرکتی به فعالیت‌های ارتعاشی و آتشفشانی در منطقه منجر می‌شود و از سوی دیگر دریاچه را از گازهای سمی پر می‌کند.
کارشناسان معتقدند، حدود ۷۲ مایل مکعب دی‌اکسیدکربن و ۱۴ مایل مکعب متان در کف دریاچه کیوو وجود دارد. این مواد شامل نشانه‌‌هایی از گاز سولفید هیدروژن نیز هست. ترکیب این سه گاز ممکن است به انفجارهای شدید منجر شود و روی مناطق پرجمعیت تأثیر بگذارد.
 
یک کشته در تیراندازی نیویورک
 در پی وقوع تیراندازی در شمال ایالت نیویورک، یک نفر کشته شد و دست‌کم ۶ نفر زخمی شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس شهر راچستر که در شمال‌غربی منهتن واقع شده، گفته که به گزارش وقوع تیراندازی پاسخ داده است. به گفته مقامات، یک جوان ۲۰ ساله کشته شد.همچنین به گفته پلیس، وضعیت یک نفر نیز بحرانی گزارش شده و 5 نفر دیگر با جراحت‌های خفیف راهی بیمارستان شده‌اند.
گِرگ بِلو، رئیس پلیس راچستر گفته است در زمان تیراندازی، مراسمی در منطقه در حال برگزاری بوده است. هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نشده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی