کارمند مرد تاجر طراح گروگانگیری 86 میلیارد تومانی بود

گروه حوادث-مرضیه همایونی/ مرد جوان که نقشه ربودن و سرقت 86 میلیارد تومانی را از یک تاجر طراحی و اجرا کرده بود به ترکیه فرار کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 4 بامداد یکی از نخستین روزهای مرداد امسال پلیس در جریان یک گروگانگیری 86 میلیارد تومانی قرار گرفت.مرد جوانی که ربوده شده بود در تشریح این حادثه گفت: تاجر هستم و روز گذشته یکی از کارمندهایم با من تماس گرفت و مرا به شام دعوت کرد. به آدرس رستورانی که گفته بود رفتم. او مقابل رستوران منتظرم بود اما ناگهان خودرویی راه ما را سد کرد و چند مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند با تهدید اسلحه، چاقو و شوکر، من و کارمندم را سوار خودروشان کردند.

25 ساعت گروگانگیری
او ادامه داد: آنها سرمان را زیر صندلی ماشین کرده و بعد از ساعتی خودرو مقابل خانه‌ای در رباط کریم متوقف شد. مردان نقابدار مرا وارد خانه کردند اما از کارمندم دیگر خبری ندارم. 25 ساعت آنجا مرا نگه داشته و با تهدید کلید خانه‌ام را گرفتند. بعد از آن دوباره مرا سوار خودرو کرده و سرم را باز زیر صندلی بردند، حدود یک ساعت بعد خودرو متوقف شد و مردان نقابدار مرا از داخل خودرو پیاده کردند. آنها تهدید کردند که حق ندارم سرم را بلند کنم و بعد از اینکه ماشین از من دور شد، سرم را بلند کردم و متوجه شدم که مرا در بیابانی در جنوب تهران رها کرده‌اند.
مرد تاجر گفت: خودم را به خانه‌ام رساندم اما با خانه بهم ریخته مواجه شدم. مردان مسلح بعد از اینکه کلید را از من گرفته بودند وارد خانه‌ام شده و 86 میلیارد تومان سکه و دلار از خانه‌ام به سرقت  برده بودند. آنها تهدید کردند که اگر شکایت کنم مرا می‌کشند.

ردپای مرد آشنا
به دنبال شکایت مرد تاجر، بلافاصله مأموران پلیس امنیت وارد عمل شده و در ابتدا به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل ربایش پرداختند. دوربین‌ها صحنه ربودن را تصویر‌برداری کرده بود اما شماره پلاک خودرو آدم ربایان مخدوش بود.
در ادامه تحقیقات و باتوجه به اینکه کارمند مرد تاجر با او قرار گذاشته بود، این احتمال مطرح شد که مرد جوان در این گروگانگیری نقش دارد. بلافاصله مأموران راهی خانه بهروز، کارمند مرد تاجر شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد او بعد از این گروگانگیری از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. بنابراین فرضیه دخالت او در این پرونده قوت گرفت.
در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان پلیس موفق شدند 4 مرد آدم ربا را بازداشت کنند. متهمان دستگیر شده اعتراف کردند که به دستور بهروز سناریوی آدم‌ربایی را اجرا کرده‌اند. آنها مدعی شدند که 11 بسته دلار و 110 سکه طلا از خانه مرد تاجر سرقت کرده و قرار بر این بود که پول‌ها را از طریق صرافی به دست بهروز در ترکیه برسانند و هر کدام از آنها نیز سهمی از این آدم ربایی بردارند که دستگیر شدند و اموال پس گرفته شد.سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران به خبرنگار «ایران» گفت: 10 متهم در جریان این آدم ربایی شناسایی شدند که 9 متهم از جمله یک خانم بازداشت شده‌اند. سردسته این باند به ترکیه و از آنجا به یکی از کشورهای اروپایی فرار کرده که تحقیقات برای دستگیری و بازگشت متهم فراری به ایران ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی