فرهنگ


افتتاح تالار یزد با حضور وزیر فرهنگ
ابر پروژه فرهنگی یزد در دولت سیزدهم روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ افتتاح شد.
مجموعه تالار یزد که کلنگ آن در سال ۱۳۸۷ به زمین خورده بود، پس از ۱۵ سال به همت دولت سیزدهم، به بهره‌برداری رسید.
مساحت این تالار ۱۴۴۵۰ مترمربع است که شامل دو سالن با ظرفیت‌های ۶۰۹ نفره و ۴۵۵ نفره، فضاهای نمایش باز، نگارخانه، سالن تمرینات نمایش، کارگاه ساخت دکور و کلاس‌های آموزشی است که سرانه فضای فرهنگی و هنری استان یزد را ارتقا می‌دهد. این تالار که قرار بود با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی افتتاح شود، پس از شهادت ایشان و به دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نا‌مگذاری شد.

بهره‌برداری از ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران
همچنین آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران، به عنوان گنجینه گرانبهای سینما با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

زیرساخت‌ها را ارتقا دادیم
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن یادی از درگذشت سعید راد، هنرمند کشورمان درباره افتتاح فیلمخانه ملی ایران گفت: کارهای اینچنینی که شاید جلوه بیرونی آنچنانی ندارد، در گمنامی اتفاق می‌افتد و خیلی داوطلب ندارد مگر افراد عاشق و علاقه‌مند. خوشحال هستیم که در روزهای آخر کاری‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه سازمان سینمایی، جناب آقای خزاعی این کار را به اتمام رساندند.

ساختمان ملی فیلمخانه ایران نماد مقاومت، صبر
لادن طاهری، معاون و سرپرست فیلمخانه ملی ایران همچنین در این مراسم تأکید کرد: چهل سال پیش زمانی که نخستین رئیس فیلمخانه ملی ایران حاضر بودند رؤیای چنین روزی را داشتند تا فیلمخانه ملی ایران افتتاح شود. اهالی سینما امروز بسیار خوشحال، خرسند و مفتخر هستند که ساختمان فیلمخانه ملی ایران افتتاح شده است. وی ادامه‌ داد: ساختمان ملی فیلمخانه ملی ایران نماد مقاومت، صبر، پشتکار و امید است؛ در تمام روزها نگران ساختمانی بودیم که برای آرشیو ملی برنامه‌ریزی شده است، مبادا کسی قبل از ما در این ساختمان مستقر شود.

قدردان این دوره از فعالیت های وزارت فرهنگ هستیم
داریوش ارجمند نیز دراین مراسم بیان کرد: باید قدرشناس باشیم، فعالیت‌های این دوره وزارت ارشاد قابل قیاس با سالهای گذشته نیست و آمارها و ابراز امیدواری هنرمندان گواه حرفهای من است. چهل و پنج سال انقلاب اسلامی در این دوره نمود خوبی در سینما داشته است. او در ادامه گفت : امروز بسیاری هنرمندان رفته‌اند و تنها آثار و فیلم‌ها باقی مانده و ماندگار شده است . فیلمخانه ملی ایران که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی به بهره‌برداری رسیده از اتفاقات پایدار و ماندگار تاریخ سینماست. /ایرنا

جستجو
آرشیو تاریخی