دیگه‌چه‌خبر؟

نزدیکان احمدی‌نژاد ادعای سوء‌قصد به وی را تکذیب کردند
 خبر اول اینکه، تابناک در خبری به نقل از منابع نزدیک به رئیس‌جمهور اسبق کشورمان ادعای سوء‌قصد را تکذیب کرد. یک رسانه معاند مدعی شده در مورخه ۲۵ تیرماه یکی از خودروهای مربوط به تیم رئیس‌جمهور اسبق در مسیر قزوین-زنجان از مسیر خارج شده و آن را سوء‌قصد نامیده است.
ایران اینترنشنال در ادامه ادعای خود اعلام کرد: خودروی دستکاری‌شده احمدی‌نژاد در آزادراه دچار حادثه شد. او برای شرکت در مراسم تاسوعا راهی زنجان بود.

جبهه انقلاب یکصدا
علیه هوچی‌گری و تفرقه‌افکنی
 خبر دیگر اینکه، درحالی که یک جریان تندرو داخلی و شبکه‌های معاند فارسی زبان درحال دامن زدن به اختلافات مدیریت شهری بودند، جبهه انقلاب یکصدا علیه این تفرقه‌افکنی ایستاد. در روزهای اخیر و با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته در شورای شهر تهران رخ داد، رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند از فرصت بوجود آمده برای اختلاف افکنی، سیاه نمایی و پیشبرد اهداف سیاسی خود بیشترین بهره را ببرند. با این حال این تلاش‌ها برای تفرقه افکنی با واکنش اکثریت اعضای شورای شهر، رسانه‌ها و چهره‌های جبهه انقلاب مواجه شد.
در همین رابطه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: دلمان به حال خودمان باید بسوزد. مثقال ذره‌های مسئولیت ما را در شورا حساب خواهند کرد. محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم با بیان اینکه نباید تیتر یک اینترنشنال شویم، گفت: این وضعیت واقعاً اسفناک است چرا که مردم وقتی از بیرون نگاه می‌کنند ناراحت می‌شوند و می‌گویند با رأی ما چه کاری انجام می‌دهید.
انتهای این اتفاقات کجاست؟ ما اینطوری شرمنده خون شهدا می‌شویم. مگر رهبر انقلاب نگفتند که از دعواهای رسانه ای پرهیز کنید.
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: تجربه سیاسی سال‌های گذشته همواره نشان داده هر کنش سیاسی که رسانه‌های اصلی ضدانقلاب به عنوان پشتیبان و حامی آن قرار می‌گیرند، نه تنها عاقبت خوشی برای اشتباه کنندگان سیاسی داخلی نداشته بلکه با گذر زمان، اعتبار و مشروعیت سیاسی آنها نیز بشدت دچار خدشه شده است. همچنین رسانه‌های جبهه انقلاب نیز یکصدا نسبت به حاشیه‌سازی برخی اعضای شورای شهر، واکنش نشان دادند.

عضو کابینه نتانیاهو:
انتخاب ترامپ، اسرائیل را
در مقابل ایران تقویت می‌کند
 دست آخر اینکه، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی گفت‌و‌گویی اعلام کرده که در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، موضع اسرائیل در مقابله با ایران و محور مقاومت تقویت خواهد شد.
عضو راست افراطی کابینه نتانیاهو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بلومبرگ، به تحلیل رقابت‌های انتخاباتی در امریکا پرداخت و اظهار کرد: من معتقدم که با پیروزی ترامپ، اسرائیل از حمایت بیشتری برای اقدام علیه ایران برخوردار خواهد شد.
بن گویر با تأکید بر اینکه واضح است با ترامپ می‌توانیم دشمنان را شکست دهیم، گفت: تصمیم بایدن برای انصراف از رقابت‌های انتخاباتی امریکا ضرر بزرگی برای اسرائیل نیست.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین با انتقاد از سیاست‌های بایدن گفت: گرچه ایالات متحده از نظر تسلیحاتی همیشه پشت اسرائیل ایستاده، با این حال اخیراً احساس شد که خبری از حمایت‌های بی‌دریغ نیست. بن گویر در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با بلومبرگ نیز با ابراز تأسف از عدم واکنش نتانیاهو به حمله بی‌سابقه ایران که با شلیک صدها پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی همراه شد، گفت: اسرائیل باید به حملاتی که به آن انجام می‌شود، قاطعانه و دردناک پاسخ دهد.
به اعتقاد بن گویر، نگرش امریکا در قبال اسرائیل باید تغییر کند و این تنها با انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق می‌افتد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هجده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳