اخبار

سخنگوی قوه قضائیه:
با انجام اقدامات پیشگیرانه، جمعیت کیفری استان‌ها کاهش پیدا می‌کند
اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی قوه قضائیه در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری، با کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با بیان اینکه اقدامات دادگستری استان جهت اثرگذاری بیشتر، نیازمند باور قلبی به پیشگیری از وقوع جرم و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: کارکنان زیرمجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سراسر استان، باید باور قلبی به مباحث پیشگیرانه داشته باشند که قطعاً این‌گونه است. سخنگوی قوه قضائیه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه کارکنان در عرصه خطیر پیشگیری خاطرنشان کرد: مسلماً پیشگیری بهتر از درمان است و لازم است به این حوزه، توجه بیشتر شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌های مصوب باید بموقع به استان‌ها ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: برای انجام هرچه بهتر برنامه‌های مصوب و فوق‌العاده معاونت، نیاز به همکاری با دیگر ادارات هست که لازم است، این همکاری بیش از پیش تقویت شود. جهانگیر در ادامه افزود: قطعاً با انجام اقدامات پیشگیرانه، جمعیت کیفری استان‌ها کاهش پیدا می‌کند اما باید به این نکته توجه داشت که نتیجه اقدامات پیشگیرانه فوری نبوده و آثار آن ممکن است چندین سال بعد نمود پیدا کند. وی در بخشی از سخنان خود به سامانه سجام (معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم) اشاره کرد و گفت: شیوه گزارش‌دهی در این سامانه باید منسجم‌تر شود و در نظر است با به‌روزرسانی، سامانه بهتری در دسترس قرار گیرد. جهانگیر در پایان با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، به‌عنوان معاونت متناظر برتر در کشور در سال ۱۴۰۲ برگزیده شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر در سال‌های آتی طی شود.

حماسه افتتاح همزمان۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغالزایی در سراسر کشور
سمیه افشین فر /  رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغالزایی در سراسر کشور با بیان اینکه این افتتاحیه برای جامعه هدف و مسئولان امیدبخش است گفت: امروز شاهد موفقیت‌ها و برنامه‌هایی هستیم که از آنها به عنوان حماسه تعبیر می‌کنیم. علی‌محمد قادری افزود: رشد بودجه سازمان بهزیستی طی سه سال ارتقای ۲۴۰ درصدی و رشد بودجه عمومی کشور در این سه سال حدود ۱۰۰ درصد ارتقا داشته است. وی در ادامه با اشاره به ظرفیت حوزه‌های دانش بنیان، گفت: بیش از ۲۰۰۰ ویلچر برقی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مسئولیت اجتماعی، در بندرعباس تخلیه و تا روزهای آینده مسیر تحویل آن به نیازمندان صورت می‌گیرد.
خدمت در دولت سیزدهم جریان دارد
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سفرهای استانی خود به استان‌ها و شهرستان‌های محروم، یادآور شد: این موضوع نشان از این دارد که در دولت سیزدهم خدمت جریان دارد و این افتخار است. رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه موضوع مسکن و اشتغال در بهزیستی رشد قابل توجه داشته و دچار جهش جدی شده است، گفت: امروز سامانه اشتغال در سازمان که سال‌ها همانند آرزو بود رونمایی شده است. این سامانه صحت‌سنجی و دستیابی به عملکرد درست و متقن را پیگیری می‌کند.
تحویل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در دولت شهید رئیسی
وی همچنین به اقدامات بهزیستی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: از سال ۱۳۸۵ تا ابتدای دولت سیزدهم، ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی تحویل داده شده بود. بیش از ۵۰ هزار واحد نیز در این دولت تحویل داده شد و این عملکرد بیش از ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد و بیش از ۴۵ هزار واحد در مسیر تحویل است.

در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های
کره جنوبی ۲۰۲۴ صورت پذیرفت
حضور درخشان دانش‌آموزان
مخترع ایرانی با کسب ۲ مدال طلا
سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران با اشاره به تداوم موفقیت و افتخار‌آفرینی دانش‌آموزان ایرانی در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی، گفت: صبح دیروز و در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴، کسب 2 مدال طلا و یک‌جایزه ویژه نتیجه تلاش و زحمات دانش‌آموزان ایرانی بود.  به گزارش «ایران»، مهدی رشیدی‌جهان، سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ در ۲۳ و ۲۴ جولای (۲ و ۳ مرداد)، اظهار داشت: در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ تعداد ۶۳۴ تیم از ۲۵ کشور شرکت کردند.  وی با اشاره به کسب ۲ مدال طلا و یک جایزه ویژه توسط دانش‌آموزان ایرانی از این مسابقات گفت: این المپیاد در ۱۱ رشته برگزار شد که ۱۵۶ تیم به صورت حضوری و بقیه به صورت غیرحضوری در سیزدهمین المپیاد اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ به رقابت پرداختند.  سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران بیان داشت: صبح دیروز، تیم متشکل از امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته مکاترونیک صاحب مدال طلا و تیم متشکل از آرین عسکری و ارشان حاج مالی در رشته مهندسی پزشکی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقات شدند.