در دولت سیزدهم اتفاق افتاد

اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه سلامت در ۳۴ ماه خدمت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی طی ۳۴ ماه دولت مردمی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۵۹ نیرو نیز جذب، استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
به گزارش وبدا، دکتر بهروز رحیمی با بیان اینکه از ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه، ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه به پروژه‌های بهداشتی اختصاص داشته است، گفت: این پروژه‌ها تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی شدند.
وی همچنین از انجام ۱۲۷ پروژه بیمارستانی، ۳۵ بلوک زایمانی، ۴۹ کلینیک ویژه و تخصصی، ۳۸۹ پروژه فوریت‌های پزشکی، ۷۹ خوابگاه متأهلی و مجردی، ۱۳۵ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی نام برد و بیان داشت: در طول ۳۴ ماه گذشته، ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شد و ۷۱ تجهیزات سرمایه‌ای و ۸۱۴ تجهیزات آزمایشگاهی نیز خریداری و به مراکز مربوطه واگذار شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ۵۴۷ مصوبه سفرهای استانی رئیس جمهور شهید در حوزه سلامت، گفت: کل اعتبارات تعهد شده در این سفرها، ۵۲۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال بوده که ۲۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: خریداری ۵ هزار و ۵۳۲ دستگاه موتورسیکلت برای کارکنان بهداشتی در مناطقی که خودرو امکان تردد ندارد، افزایش دفاتر خدمات سلامت از ۱۶۵ به ۴۶۵ دفتر، رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده روستایی و ۱۹۵ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده شهری، استخدام ۴۳۰۰ بهورز، جذب ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی، استخدام ۷۰۰ کارشناس تغذیه و ۶۴۰۰ مراقب سلامت و خریداری ۵۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای بخش بهداشت از دیگر اقدامات توسعه‌ای حوزه سلامت در ۳۴ ماه دولت مردمی است.
جستجو
آرشیو تاریخی