معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران خبر داد

کاهش 37 درصدی آمار تصادفات موتورسواران تهرانی

به گفته کارشناسان حوزه تصادفات، آماری به میزان 70 درصد از تصادفات فوتی موتورسواران، مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی است، با این همه با برنامه‌هایی که از سال گذشته تاکنون در این زمینه انجام شده، بر‌اساس آمارهای منتشر شده در سه ماهه نخست سال‌جاری درخصوص تصادفات فوتی شاهد کاهش ۳۷ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران، با اشاره به طرح‌های مختلف پلیس راهور تهران بزرگ در راستای کاهش تصادفات، به «ایران» می‌گوید: آمار تصادف موتورسواران تهرانی کاهش یافته است، به تعبیری دیگر می‌توان گفت خانواده‌ها با قرار دادن کلاه ایمنی بر سر موتورسوار خود، او را به استفاده از این وسیله حیاتی دلگرم‌تر از قبل کرده‌اند و این روند فرهنگسازی باید تداوم داشته باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاهش تصادفات فوتی موتورسواران در شهر تهران می‌افزاید: تخلفات موتورسیکلت‌سواران و حوادثی که به‌خاطر انجام تخلفات حادثه‌ساز در شهر تهران انجام می‌دهند، همواره یکی از دغدغه‌های پلیس راهور تهران بزرگ بوده و پلیس سعی داشته با اقدامات فرهنگی و اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح 10 و همیارپلیس در سطح معابر پایتخت، از تصادفات جرحی و فوتی و حتی تصادفات خسارتی این قشر از کاربران ترافیکی بکاهد. به همین خاطر پلیس راهور تهران بزرگ طرح‌های گوناگونی را جهت کاهش تصادفات موتورسواران در طول سال‌های گذشته انجام داده و در حال اقدام دارد.
او در ادامه اضافه می‌کند: متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که تقریباً بیش از نیمی از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که این موضوع بسیار نگران‌کننده و قابل‌تأمل است و پلیس راهور تهران بزرگ با حساسیت زیادی این موضوع را پیگیری کرده و اقدامات خود را انجام می‌دهد. به‌عنوان نمونه از دی‌ماه سال گذشته بود که پلیس راهور تهران بزرگ با اجرای طرح جدیدی تحت عنوان «طرح ۱۰» درخصوص ساماندهی تردد موتورسیکلت‌سواران در پایتخت توانست از نرخ تصادفات این قشر از کاربران ترافیکی در سطح شهر تهران بکاهد.
کشیر با بیان اینکه طرح‌های گوناگونی که در این حوزه انجام شد، مسبب پایین آمدن آمار تصادفات شده است، توضیح می‌دهد: در حال حاضر شاهد کاهش ۳۷ درصدی تصادفات فوتی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم و این رقم نشان‌دهنده موفقیت چنین طرح‌هایی است.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن بیان این مطلب که هدف غایی پلیس راهور تهران بزرگ، رساندن این آمار به صفر است، اظهار می‌دارد: پلیس از هیچ کوششی در راستای به صفر رساندن آمار تصادفات موتورسواران در شهر تهران دریغ نمی‌کند و برای این موضوع تمام تلاش خود را به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد.
او می‌گوید: یکی دیگر از موضوعاتی که پلیس راهور تهران بزرگ در پایتخت پیگیر آن است، مسئول‌سازی دیگر سازمان‌ها و ادارات و... جهت کاهش تصادفات موتورسواران است؛ به این صورت که در آن مجموعه، مدیر و معاون باید به تردد کارمندان خود با موتورسیکلت به اداره مذکور، حساسیت نشان داده و به عنوان مثال نسبت به استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در حین تردد‌ها تذکرات و هشدارهای لازم را ارائه دهند.
سرهنگ کشیر می‌افزاید: با توجه به بررسی علل وقوع تصادفات شهر تهران، آمارها نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین و یا سرنشینان این وسیله نقلیه است.
او به خانواده‌هایی که به نوعی موتورسوار دارند، توصیه می‌کند: حتماً قبل از خروج راکب موتورسیکلت از منزل، استفاده از کلاه ایمنی را به وی گوشزد کنند و اگر می‌توانند به خاطر حفظ جان او، خود کلاه ایمنی را بر سر وی گذاشته و با این کار او را به استفاده از این وسیله حیاتی دلگرم کنند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید: شعار همیشگی پلیس راهور تهران بزرگ «همه با هم کلاه ایمنی» است که امیدواریم با همیاری خانواده‌ها و دیگر سازمان‌ها و ادارات و با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی - اجتماعی و ایجابی و مهندسی ترافیک باز هم شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات موتورسواران در شهر تهران باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی