خبر

سازمان نظام وظیفه حرف آخر را زد
لژیونرها، خبردار زیر پرچم
در سال‌های اخیر یکی از مشکلات تیم ملی فوتبال کشورمان مشمول بودن برخی از بازیکنان به خدمت مقدس سربازی است، مشکلی که در آستانه مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 نگرانی‌هایی را برای کادرفنی و خود بازیکنان ایجاد کرده است. بر همین اساس مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نشستی را با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی و ستادکل نیروهای مسلح برگزار کردند و خواستار تعویق مجدد اعزام به خدمت سربازان حاضر در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شدند که البته پس از این نشست اعلام شد تکلیف بازیکنان یک هفته دیگر مشخص می‌شود.
با این وجود سازمان وظیفه عمومی فراجا دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام داشت که بازیکنان فوتبال باید لباس خدمت بر تن کنند. در این اطلاعیه آمده است: «برابر تفاهم انجام شده تمامی مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مردادماه 1403 تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند. با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان‌های نیروهای مسلح از یکم مردادماه 1403 این عزیزان به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند.»
براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، از این پس هرگونه فعالیت ورزشی افراد مذکور با هماهنگی یگان خدمتی و برابر تدابیر تربیت‌بدنی ستادکل نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد. سیدمجید حسینی، اللهیار صیادمنش، علی قلی‌زاده و سامان قدوس جزو مشمولانی هستند که در کشور دیگری بازی می‌کنند و حالا با این شرایط این بازیکنان باید برای خدمت مقدس سربازی به کشور بازگردند، در غیر این صورت برای خروج از کشور دچار مشکل خواهند شد.


مدیرعامل شرکت توسعه خبر داد
ورزشگاه آزادی با سرعت بازسازی می‌شود
حسین طلا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دیروز در خصوص ورزشگاه آزادی اظهار داشت: «می‌توان گفت تا قبل از سال ۱۴۰۲ اگر تعمیراتی در ورزشگاه آزادی صورت گرفته جزئی بود و در سال ۱۴۰۲ هم در فرایندی تعمیرات انجام شد. در اردیبهشت ماه سال جاری قراردادی با قرارگاه خاتم منعقد کردیم و با سرعت بازسازی ورزشگاه آزادی در حال طی شدن است.» او خاطر نشان کرد: «آنچه درباره بازسازی ورزشگاه آزادی باید گفت این است که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن رعایت می‌شود. به عنوان مثال تونل جایگاه خبرنگاران،vip،cip و جایگاه معلولان همه با استانداردهای ویژه بازسازی می‌شود. اسکوربورد دیگری در ورزشگاه آزادی نصب خواهد شد چرا که یک سوم افرادی که برای تماشای مسابقات فوتبال بر روی سکوها حاضر می‌شدند نمی‌توانستند اسکوربوردی که در حال حاضر نصب است را تماشا کنند.»
طلا می افزاید: «نور ورزشگاه از ۱۸۰۰ به ۲۵۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد، سکوها آماده و پله‌های اضطراری در نظر گرفته شده و امیدوارم تا پانزدهم شهریور برای حضور تماشاگران آماده شود. در بازسازی ورزشگاه آزادی مقاوم‌سازی، استانداردسازی و معماری اتفاق می‌افتد. این قسمت که تمام شد بعد قسمت شرقی و بعد از آن هم بخش‌های شمالی و جنوبی را ترمیم خواهیم کرد.»


ماجدی: با فراغ‌ بال به دادگاه می‌روم
میرشاد ماجدی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران و سرپرست سابق فدراسیون فوتبال دیروز در مورد خبر احضارش به دادگستری استان کرمان به دلیل پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان گفت: «من خودم اعتقاد دارم باید با فساد برخورد شود. قطعاً درباره فساد هر جا باشد می‌روم و پاسخگو هستم. اگر ریالی غیرمشروع در زندگی من آمده حق است که برگردانم و تاوانش را هم بدهم، ولی از خودم مطمئنم و با فراغ بال در دادگاه حاضر می‌شوم و پاسخگو هستم.»
او بیان داشت: «فقط از این ناراحتم که وقتی ما در مظان اتهام هستیم،‌ نه مجرم؛ نباید در رسانه‌ها اینطور برخورد شود. یک حرمتی را هم رسانه و هم مردم برای ما قائل بودند و فکر می‌کنم یکسری عوامل دست به دست هم داده‌اند تا این شأن و شخصیت را از ما بگیرند. به هر حال من از خودم مطمئنم و هر جا باشد پاسخگو هستم. به من گفتند گزارش شده است که شما فلان کار را انجام دادید. من خودم هم هنوز نمی‌دانم داستان از چه قرار است و باید بروم و ببینم موضوع چیست.»


تلاش برای کاهش محرومیت محمدی
یکی از اقدامات مدیران باشگاه استقلال در روزهای آتی این است که با ارسال نامه‌ای به کمیته استیناف سبب کاهش محرومیت مهرداد محمدی
شوند.
محمدی شش هفته محروم است و اگر این محرومیت ادامه پیدا کند او دربی را از دست خواهد داد. استقلالی‌ها امیدوارند حتی اگر شده یک جلسه از محرومیت این بازیکن کاهش یابد تا او بتواند در دربی بازی کند. رفتار محمدی در یک مصاحبه تصویری هرگز مناسب نبود و اظهارات تندی بعد از قهرمان نشدن تیمش نسبت به عوامل اجرایی مسابقات فوتبال ایران داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی