پرسپولیس و دشواری‌های شش هفته ابتدایی فصل

دوئل با خودی‌ها در خط استارت

قرعه‌ای که در لیگ برتر فصل آینده نصیب پرسپولیس شده در شش هفته نخست دشواری‌هایی برای این تیم خواهد داشت.
پرسپولیس در هفته اول باید در تهران از ذوب‌آهن میزبانی کند که در سال‌های اخیر همواره حریفی سخت برای سرخ‌ها بوده است. هفته دوم پرسپولیس به تبریز می‌رود؛درست مثل فصل قبل. با این تفاوت که این تراکتور بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر را دارد و با یک کادر جدید و بازیکنان جدیدتر، قدرتمندتر به نظر می‌رسد.
هفته سوم پرسپولیس در تهران میزبان فولادی است که یحیی گل‌محمدی هدایتش می‌کند. این بازی از آن جهت که اولین تقابل گل محمدی با پرسپولیس بعد از جدایی‌اش از جمع سرخ‌هاست جذاب و حساس خواهد شد. فولاد البته علی نعمتی را هم دارد که تازه از پرسپولیس جدا شده ضمن اینکه در کادر فنی این تیم حمید مطهری و محمد عسگری هم حضور خواهند داشت.
بعد از دو بازی با گل‌گهر در سیرجان و آلومینیوم در اراک که همیشه برای پرسپولیس سخت بوده سرخ‌ها باید در دربی تهران مقابل رقیب سنتی قرار بگیرند. در مجموع به نظر می‌رسد نیمه اول نیم فصل نخست برای پرسپولیس که سرمربی جدیدی دارد و البته تغییراتی مهم در ترکیب اصلی‌اش خواهد داشت دشوارتر باشد. این مسأله در ابتدای فصل کار تیم گاریدو را برای جمع‌آوری امتیازهای لازم دشوار خواهد کرد اما شاید در نیم فصل دوم و در راه قهرمانی به کمک آنها بیاید.
البته که تجربه نشان داده به خاطر فاصله کم تیم‌ها از هم در مسیر قهرمانی هر حریفی حتی ظاهراً ضعیف می‌تواند دشوار و کسب امتیاز از تیم‌های کوچکتر و بدون ستاره هم سخت باشد اما روی کاغذ شرایط برای پرسپولیس در هفته‌های پایان فصل مناسب خواهد بود. در این هفته‌ها تنها دشواری پرسپولیس تقابل با سپاهان پرستاره در هفته بیست و هفتم خواهد بود که البته در تهران اتفاق می‌افتد.
در عوض نکته مثبت دیگری که طبق این قرعه برای پرسپولیس رقم خورده اینکه بازی آخر سرخ‌ها در هفته پایانی در خانه و مقابل تیم هوادار برگزار خواهد شد که این مسأله می‌تواند در صورت داشتن شانس قهرمانی تا هفته آخر کار این تیم را راحت‌تر کند و البته شرایطی ایجاد کند تا در صورت جشن قهرمانی هواداران این تیم در ورزشگاه حضور داشته باشند.
با این حال تیمی که دنبال قهرمانی است و برای این مهم هدفگذاری کرده خیلی به سختی و دشواری حریفان نیمه اول و دوم فصل فکر نمی‌کند و این موارد بیشتر از اینکه برای خود بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس مهم باشد برای هواداران اهمیت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی