فضای مجازی

واکنش هنرمندان به درگذشت سعید راد
گروهی از بازیگران و هنرمندان با انتشار استوری‌هایی در اینستاگرام نسبت به درگذشت سعید راد واکنش نشان دادند.
پژمان بازغی، در استوری اینستاگرامش تصویری دونفره با سعید راد را برای عرض تسلیت منتشر کرد. بازغی در این استوری نوشت: سعیدخان راد، همیشه در قلبم خواهی ماند، یادتان گرامی و مسیرتان پرنور.
بهرام رادان استوری جدید خود را در صفحه اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: ستاره‌ای خاموش شد.
الهام پاوه‌نژاد هم با انتشار تصویری از مرحوم راد با این ضایعه همدردی کرد.
علی ضیاء نیز استوری اینستاگرامش را به این رخداد اختصاص داد و این ضایعه را به ایران و خانواده این هنرمند تسلیت گفت. فریبرز عرب‌نیا هم با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: سعید راد، بازیگر مطرح سینمای کشورمان پس از یک دوره بیماری درگذشت. در اندوه نبود ایشان، با خانواده گرامی و بستگان و همکاران وی خود را هم‌درد می‌دانم و برای‌شان آرامش و بردباری آرزو دارم.
علاوه بر این فریبا کوثری، حامد بهداد و احمد ایرانمنش هم پست‌ها و استوری‌هایی را به یاد این بازیگر پیشکسوت منتشر کردند.
ابراهیم حاتمی‌کیا که در فیلم سینمایی «چ» با سعید راد همکاری داشت، در پی درگذشت این بازیگر قدیمی گفت: سعید راد را در فیلم «چ» در نقش تیمسار فلاحی بیشتر شناختم.
او بازیگری حرفه‌ای بود که بدون هیچ حاشیه‌سازی و با علم به نقشی که به او پیشنهاد شده بود، پذیرفت در این پروژه با ما همکاری کند، البته با توجه به شناختی که از سعید راد داشتم، دوست داشت همیشه شاداب و سرحال با مخاطبانش روبه‌رو شود و طبیعی است که باور کنیم خودش ترجیح داده بود این روزهای ناخوشی‌اش در بوق و کرنا نباشد و تصویر یک بازیگر استوار در ذهنمان برای همیشه باقی بماند.
 
مجری جنجالی در آکادمی گویندگی
مجری پرحاشیه برنامه «سلام صبح به خیر» که مدتی از تلویزیون فاصله گرفته بود با کاری جدید به این رسانه بازمی‌گردد.
 ژیلا صادقی که پیش از این به دلیل اظهارنظرها و واکنش‌هایش در برنامه «سلام صبح به خیر» در شبکه سه، چندباری حاشیه‌ساز شده بود در صفحه رسمی خود اعلام کرد با کار جدیدی در راه بازگشت به تلویزیون است.
ژیلا صادقی در استوری خود از برنامه جدیدش با نام «سلام مجری» خبر داد. با اینکه جزئیات زیادی از این برنامه منتشر نشده است، گویا قرار است این برنامه اولین آکادمی اجرا و گویندگی مختص افراد مستعد در این رشته باشد.
 
توضیحات جدید درباره تب دنگی
دکتر کرمانپور در صفحه مجازی‌اش توضیحات جدیدی درباره تب دنگی داد و نوشت: سؤال بسیاری این است که چرا تب دِنگی فقط و فقط با پشه آئدس منتقل شده و هیچ پشه دیگری نمی‌تواند ناقل این بیماری باشد؟ تلاش کردم با یک مثال ساده، علت این موضوع را روشن کنم.
درست مثل ویروس کرونا که از طریق انتشار ذرات ویروس در هوای تنفسی منتشر می‌شود. بنابراین اگر در شهر شما پشه آئدس نیست نگران نباشید، اما به محض پیدا شدن سر و کله این پشه خط‌خطی(ببری یا پلنگی) دیگر باید مراعات کنید.
از تجمع آب راکد در حیاط، پای گلدان‌ها و کنار حوضچه‌ها خودداری کنید!
دم صبح و‌دم‌دمای غروب در فضای باز نخوابید مگر در پشه بند.
پنجره‌ها را با توری فلزی یا پارچه‌ای بپوشانید. از اسپری ضد پشه در مواقع لزوم استفاده کنید.
اگر قصد سفر به مناطقی دارید که آئدس هست، از لباس پوشیده یا پمادهای ضد پشه روی محیط باز بدن استفاده کنید آن هم فقط در طول روز! پشه عادت دارد با غروب هوا در گوشه‌ای بی‌تحرک شود مگر در نور و حرارت مصنوعی زیاد.
 
اقدام تحسین برانگیز یک کارگردان
سعید سهیلی که فیلم جدیدش با عنوان «پول و پارتی» از امروز (سوم مردادماه) روانه اکران می‌شود در اقدامی تحسین‌برانگیز فیلم کارگردان دیگری که همزمان نمایش عمومی آن هم آغاز می‌‎شود تبلیغ کرده است. او از دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش خواسته برای تماشای فیلم «ساعت 6 صبح» مهران مدیری به سینماها بروند.
در «پول و پارتی» ساعد سهیلی، پردیس احمدیه و امیر جعفری حضور دارند. «ساعت ۶ صبح» که از آن به عنوان یک اثر ملتهب اجتماعی یاد شده نیز سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فجر بود ولی مجوز نمایش نگرفت و به فهرست هیأت انتخاب جشنواره راه پیدا نکرد. سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، مهران مدیری، تینو صالحی و... بازیگران این فیلم هستند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳