اخبار

نامه جوانان بلژیکی خطاب
به رهبر انقلاب اسلامی
جمعی از جوانان بلژیکی در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن قدردانی صمیمانه از نامه چندی پیش ایشان در حمایت از تظاهرات همبستگی با مردم غزه در دانشگاه‌های امریکا و اروپا، نوشتند: ما عمیقاً تحت تأثیر پیام دعوت شما به عدالت‌خواهی و جست‌و‌جوی حقیقت و همچنین تعهد تزلزل ناپذیر شما به آرمان فلسطین و ستمدیدگان جهان قرار گرفته‌ایم.
در نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر انقلاب آمده است: تلاش‌های خستگی ناپذیر شما برای درک متقابل، عدالت و همبستگی در پرداختن به چالش‌های پیچیده‌ای که با آن روبه‌رو هستیم از اهمیت اساسی برخوردار است و ما مصمم هستیم درک خود را نسبت به اسلام تعمیق بخشیم. در این نامه، حرکت دانشجویان اروپایی و امریکایی برای حمایت از فلسطین، نشان دهنده آگاه شدن جوانان غربی نسبت به بی‌عدالتی‌ها در جهان دانسته و تأکید شده است: مشتاقانه منتظر ادامه این تبادل پربار روحیه گفت‌و‌گو و همکاری سازنده هستیم.
این نامه در نسخه‌هایی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسه و عربی و با هشتگ LETTER4LEADER منتشر شده است.

مخبر در جلسه شورای‌عالی
جهاد سازندگی:
شورای‌عالی جهاد سازندگی
فرصتی برای انجام کارهای عظیم جهادی است
محمد مخبر صبح سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی جهادسازندگی با تأکید بر نقش صرفاً تسهیلگری دولت در امور جهادی، تشکیل شورای‌عالی جهادسازندگی را امکان و فرصتی برای انجام کارهای عظیم جهادی دانست و افزود: در دولت مردمی، مسئولیت انجام امور جهادی با گروه‌های جهادی بود و کمک‌های دولت صرفاً میانبری برای رسیدن سریع‌تر به هدف بود.
سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه در کارهای جهادی فقط مصالح و منافع نظام و مردم و تدابیر رهبری معظم انقلاب محوریت دارد، برخی مصلحت‌اندیشی‌های ناشی از سیاسی کاری‌ها را با ماهیت و روحیات کارهای جهادی و جهادگران ناسازگار دانست و تصریح کرد: با حمایت‌های مقام معظم رهبری و پشتیبانی ارکان نظام از فعالیت‌های جهادی، کار در این عرصه با قوت و قدرت پیش خواهد رفت.

تکمیل مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی مسکو با تهران
معاون وزیر امور خارجه روسیه از تکمیل مقدمات توافق جامع شراکت راهبردی با ایران و آماده شدن آن برای امضا خبر داد.
خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که آندری رودنکو در گفت‌وگویی با این خبرگزاری بیان کرد: طی رایزنی‌های سازنده که در ۲۱ ژوئن میان کارشناسان اداره‌های حقوقی و منطقه‌ای وزارت امور خارجه‌های دو کشور انجام شد، نهایی‌سازی متن این توافق امکان‌پذیر شد. در نتیجه، توافق شد که روندهای کشوری لازم برای آماده‌سازی توافق به منظور امضا در چهارچوب یکی از نزدیک‌ترین تماس‌های دوجانبه در عالی‌ترین سطح آغاز شود. امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد این رویداد واقعاً تاریخی باشیم.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: کار ویرایش چنین سند منسجمی که برای ارتقای سطح روابط روسیه-ایران به شراکت جامع راهبردی تنظیم شده، حدود دو سال‌ و نیم طول کشید و امروز، تکمیل‌شده در نظر گرفته می‌شود.
پیش از این مسعود پزشکیان رئیس‌ جمهور منتخب در یک گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه مطرح کرد که تهران آماده امضای توافق جامع شراکت راهبردی با مسکو در ماه اکتبر طی نشست آتی بریکس است.

رایزنی باقری و عبدالسلام درباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به یمن
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مورد تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌و‌گو کرد. علی باقری در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: در گفت‌و‌گوی تلفنی با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله مراتب تسلیت و همدردی کشورم را در خصوص جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به تأسیسات غیرنظامی بندر الحدیده که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از شهروندان یمنی شد، ابراز نمودم. وی تأکید کرد: حمایت بی‌دریغ رهبری و مردم یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳