صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

روی خط پاریس

افتتاحیه را چه ساعتی ببینیم؟

مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از ساعت ۲۱ به وقت تهران آغاز می‌شود. سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک جمعه ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در پاریس آغاز می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی پاریس و در رودخانه سن آغاز می‌شود و قرار است ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه ادامه داشته باشد.


شروع آتش‌بس المپیک
کمیته بین‌المللی المپیک از شروع آتش‌بس برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد که تا هفت روز بعد از پایان بازی‌های پارالمپیک ادامه خواهد داشت.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازی‌های المپیک به‌عنوان رویدادی که جهان را در رقابت‌های مسالمت‌آمیز متحد می‌کند، یادآور این است که همه ما می‌توانیم در صلح و آرامش کنار هم زندگی کنیم.
 قطعنامه رعایت آتش‌بس المپیک نوامبر گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.
سنت اعلام آتش‌بس در بازی‌های المپیک در قرن هشتم قبل از میلاد در یونان باستان پذیرفته و به آن «ekecheiria» گفته شد.  

تدابیر امنیتی در اطراف دهکده
 تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس قبل از شروع سی و سومین دوره بازی‌های المپیک اعمال شده است.
 صدها افسر پلیس محدودیت‌های ترافیکی شدیدی را در مرکز شهر و مناطق اطراف مراسم افتتاحیه اعمال می‌کنند.  اولین ورزشکاران وارد پاریس و در دهکده المپیک، واقع در جوامع سن دنیس، سن اوئن و ایل سن دنیس، در شمال این کشور مستقر شدند. علاوه بر بررسی‌های امنیتی شدیدتر در محل اسکان اکثر ورزشکاران، تدابیر شدید امنیتی در سرتاسر پایتخت برقرار است.  
دسترسی به سواحل رود سن محدود شده، زیرا مراسم افتتاحیه در بعدازظهر 5 مردادماه در آنجا برگزار می‌شود. برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران، مقامات و رهبران جهان، تردد در رودخانه برای دو روز به طور کامل ممنوع می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی