صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

روی خط پاریس

فریگی نماد المپیک 2024 شد
فریگی نماد رسمی بازی‌های تابستانی المپیک 2024 پاریس است. دو اسباب‌بازی به شکل کلاه فریگی که نمادی از جمهوری فرانسه است، به عنوان نماد سی و سومین دوره بازی‌های المپیک انتخاب شد. این رویداد از پنجم تا 21 مرداد در پاریس برگزار می‌شود.


کاروان ایران به دهکده رسید
دومین و بزرگترین گروه کاروان ورزشی کشورمان صبح دیروز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را به مقصد پاریس ترک کرد. گروه دوم کادر سرپرستی، کادر پزشکی، تیم‌های ملی تیراندازی، تیروکمان، قایقرانی، ژیمناستیک و تنیس روی میز، دومین گروهی بودند که ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح دیروز تهران را به مقصد پاریس ترک کرده و عصر جمعه وارد این شهر شدند. نخستین گروه کادر سرپرستی و تیم ملی شمشیربازی روز سه‌شنبه ۲۶تیرماه به پاریس رفته بودند.


کمپین تحریم ورزشکاران اسرائیلی
رئیس حزب الهدی ترکیه می‌گوید که نسل‌کشی اسرائیل در غزه باید با کمپین تحریم ورزشکاران صهیونیست در المپیک 2024 پاسخ داده شود.
 

چهارشنبه؛ شروع غیر رسمی  المپیک
۴۸ ساعت قبل از روشن شدن مشعل و شروع رسمی بازی‌های المپیک، رقابت‌ها در چند رشته ورزشی از  چهارشنبه شروع می‌شود. مراسم افتتاحیه بزرگ بازی‌های المپیک جمعه ۵ مردادماه برگزار می‌شود اما اولین رقابت‌ها از جمله فوتبال و هندبال دو روز زودتر (چهارشنبه 3 مرداد) آغاز می‌شود.


مدال شیشه‌ای سامسونگ
برای المپیکی‌ها
سامسونگ به عنوان یکی از حامیان ادوار پیشین بازی‌های المپیک و پارالمپیک، در این دوره نیز با شعار «تفکر باز همیشه برنده است» پاریس۲۰۲۴ را همراهی می‌کند. این شرکت به تازگی، از اهدای مدال شیشه‌ای ویژه سامسونگ، به همه ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس خبر داده است. مدال سامسونگ ظاهری شفاف دارد و از شیشه بازیافتی ساخته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی