صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

پاکدامن: امیدوارم در پاریس حقم را بگیرم

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر در المپیک 2024 پاریس هت‌تریک می‌کند. او که از 2016 ریو پایش به المپیک باز شده، دلش می‌خواهد بهترین نتیجه را در پاریس بگیرد؛ نتیجه‌ای ماندگار، چرا که شاید پاریس آخرین المپیکی باشد که او دوئل می‌کند. پاکدامن امیدوار است مدال المپیک پاریس آخر خوش روزهای سختش باشد.
 
وضعیت خودت و تیم برای المپیک چطور است؟
خدا را شکر وضعیتم برای المپیک خوب است و آماده ام. تمرینات خوبی پشت سر گذاشتم. امیدوارم که بهترین اتفاق را رقم بزنم.
 بهترین اتفاق برگشت پیمان فخری به تیم ملی است، با این شرایط تیم ملی شمشیربازی سابر با همان شرایط المپیک توکیو، در پاریس حاضر می‌شود؟
دقیقاً، برگشت آقاپیمان بهترین اتفاق برای تیم ما بود، حضور او روحیه و انگیزه ما را بالا برد، کاش زودتر می‌آمد.
 فدراسیون روی مدال انفرادی تو حساب کرده، خودت چه پیش‌بینی می‌کنی؟
فدراسیون خیلی تیم را حمایت کرد و نه‌تنها فدراسیون بلکه توقع همه از شمشیربازی بالا رفته است و من هم مشکلی با آن ندارم، چرا که عمرم را پای شمشیربازی گذاشته‌ام و این مدت هم سخت تمرین کرده‌ام و امیدوارم بتوانم با مدال حقم را بگیرم.
تیم شمشیربازی سابر در المپیک توکیو با بدشانسی در مسابقه تیمی حذف شد، برای اینکه این قضیه در پاریس تکرار نشود، چه فکری کردی؟
تیم ملی شمشیربازی سابر نسبت به المپیک توکیو باتجربه‌تر شده و ما باهوش‌تر شده‌ایم. البته رقبای ما هم به همان اندازه قوی‌تر شده‌اند و آنها هم کار کرده‌اند تا کاملاً آماده به پاریس بیایند.
این روزها که شمارش معکوس برای المپیک شروع شده، بیشتر چه چیزی فکر و ذهنت را مشغول کرده؟
شمارش معکوس که شروع شده و چیزی که ذهن مرا مشغول کرده اتفاقات غیر از المپیک و حساسیت آن است. حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد اما من خوشحالم که قبل از شروع المپیک به فرانسه آمدیم تا دور از هیاهو و حاشیه‌ها تمرین کنیم.
اردوی مشترک با فرانسه و مصردر پاریس قبل از المپیک به نظرت چقدر کمک به آمادگی تیم کمک می‌کند؟
اردوی مشترک ما، خیلی خوب است و به ما کمک می‌کند تا برای المپیک آماده شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی