صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

تورنمنت ضعیف اما با پایان خوش برای مسی

فصل هیجان‌انگیز امریکای جنوبی

یک فصل هیجان‌انگیز با اتفاقات غیرمنتظره از کتاب فوتبال امریکای جنوبی به پایان رسید. در واقع از وقتی اعلام شد کوپاامریکای 2024 در امریکا و با شکل و شمایلی جدید برگزار می‌شود، آن هم در فاصله دو سال مانده تا جام جهانی به میزبانی امریکا، کانادا و مکزیک، انتظار می‌رفت یک پدیده جهانی جذاب شکل بگیرد و همینطور هم بود. این تورنمنت، فوق‌العاده نبود اما بد هم نبود حداقل از نظر فنی. بازی‌ها پر از هیجان و استرس بود اگرچه در آخر تیمی به عنوان قهرمانی دست یافت که دو تورنمنت مهم قبلی را هم برده، آرژانتین. کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (CONMEBOL) اما نمره خوبی در برگزاری بازی‌ها به دست نیاورد و اتفاقات زیادی در حاشیه مسابقات روی متن تورنمنت اثر گذاشت.
تورنمنت ضعیف
لیونل مسی به جامش رسید و شاید وداع باشکوهی با فوتبال ملی داشته باشد. کاپیتان تیم ملی آرژانتین تورنمنت ضعیفی را پشت سر گذاشت و تنها یک گل به ثمر رساند، او بیشتر وقت را در حاشیه سپری کرد اما حضورش در ترکیب آرژانتین و همراهی‌اش با آلبی سلسته مؤثر بود
 
تحول دیرهنگام
خامس رودریگس را فراموش کرده بودیم؟ او اصلاً هیچ وقت در کلاس جهانی بود؟ آیا این یک تحول آخر دوران فوتبال او است؟ آیا بعد از ده سال بهترین چهار هفته عمر حرفه‌ای خود را سپری کرد؟ اصلاً هیچ کدام از این چیزها اهمیتی دارد؟
کلمبیا تیم شگفت‌انگیزی نبود، آنها که کار این تیم را دنبال می‌کردند می‌دانستند بیست و چند بازی است که نباخته و تیم خوبی شکل گرفته. آنچه معلوم نبود کیفیت خامس بود. این هافبک هجومی پاسخ خوبی به این سؤال داد، او شش پاس گل داد تا رکورددار تاریخ کوپا شود، بهترین بازیکن تورنمنت شد و نشان داد چقدر می‌تواند خوب باشد. شایعات زیادی مطرح شده درباره اینکه دوباره به اروپا بر می‌گردد. بعید است اما فعلاً باید از تحول ستاره‌ای لذت برد که مدت‌ها از استعدادش استفاده نکرده بود.
 
پایان خوش
آنخل دی ماریا هم در فینال مقابل کلمبیا برای آخرین بار با تیم ملی کشورش به زمین رفت و با دست پر با پیراهن آلبی سلسته خداحافظی کرد. آرژانتین با این قهرمانی برای بار شانزدهم بر قله فوتبال امریکای جنوبی ایستاد و به تنهایی پرافتخارترین تیم این قاره شد. دی ماریا هم سی و پنجمین جام قهرمانی خود را به دست آورد. افتخارات وی شامل جام جهانی، دو کوپا امریکا، طلای المپیک و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. ضمن اینکه بازیکن سابق منچستریونایتد با پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید و بنفیکا افتخارات باشگاهی زیادی به دست آورده است.
جستجو
آرشیو تاریخی