ایران در ایران

ترویج پویش نذر حسینی با هدف آزادی زندانیان غیر عمد در یزد
یزد- چند سالی است که یک فرهنگ حسنه در یزد در حال ترویج است و آن کمک مردم و عزاداران حسینی به آزادی زندانیان غیرعمد است. در این زمینه امسال هم همزمان با روز عاشورا هیأت‌ها و نیکوکاران یزدی با شرکت در پویش نذر حسینی با شعار «هر هیأت آزادی یک زندانی» مبالغی را به آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص دادند.
یک نیکوکار یزدی که عاشورای سال گذشته را به دلیل مشکل مالی در زندان بسر می‌برد، در این زمینه اظهار داشت: سال گذشته با مشاهده افرادی که به دلیل بدهی‌های مالی و جرایم غیرعمد دور ازخانواده خود بودند، نذر کردم در صورتی که مشکلم حل شد، اقدام به آزادی زندانی کنم. در همین زمینه امسال مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را برای مشارکت در آزادی سه زندانی غیرعمد اهدا کردم. یکی دیگر از نیکوکاران یزدی هم که مبلغ ۱۰ میلیون تومان را به آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داده است، گفت: در ماه مبارک رمضان دچار مشکل بسیار بزرگی شدم و همان موقع نذر کردم که اگر گره از کارم باز شود، در روز عاشورا مبلغی را به آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص دهم که این موضوع اتفاق افتاد و من نیز نذرم را در این روز ادا کردم.

ماجرای مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر
در گلوگاه
ساری- آلودگی آب یا شربت‌ توزیع شده در گلوگاه در روزهای گذشته منجر به مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان شد که همگی با مراجعه به مراکز درمانی و دریافت دارو و سِرُم درمان شدند.
 میزان مراجعه به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه، مرکز خدمات جامع سلامت این شهر و یکی از بیمارستان‌های استان گلستان در روزهای گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافت. مراجعه‌هایی که همگی یک نشانه مشترک داشتند: مسمومیت غذایی.   پس از معاینه اولیه این افراد نیز مشخص شد وجه اشتراک همه آنان نوشیدن آب و شربت در محدوده مشخصی از شهر است. موضوعی که مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه نیز آن را تأیید کرده است.
 این مقام مسئول از مراجعه ۸۰۰ نفر با نشانه‌های مسمومیت به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه، «مرکز خدمات جامع سلامت گلوگاه یک» و بیمارستان بندرگز در استان گلستان خبر داد و عنوان کرد که بر پایه اظهارات مراجعان، علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت ایستگاه‌های مسیر میدان امام(ره) تا مسیر چهارراه پهلوان است.   بنا به اظهار خادملو، همه مراجعان پس از دریافت دارو و تزریق سرم به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ موردی از بستری و وخامت حال آنان در مراکز درمانی ثبت نشد.  اهمیت موضوع سبب شد که برای بررسی دلایل این رخداد، نشست شورای تأمین شهرستان برگزار شود و ۲ مصوبه نیز داشته باشد؛ نخست بررسی همه فرضیه‌های مسمومیت شهروندان و دوم نیز الزامی شدن دریافت مجوز رسمی فعالیت ایستگاه‌های توزیع نذری از فرمانداری.

جریمه 500 میلیون تومانی
قاچاقچی قارچ در مریوان
سنندج - مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: قاچاقچی قارچ کوهی در مریوان به پرداخت پنج میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
 حسین رحیمیان به رسانه‌های استان خبر داد که پرونده قاچاق قارچ دنبلان کوهی سفید به مقدار یک هزار و ۵۴۰ کیلوگرم و ارزش ۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال در شعبه اول ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان رسیدگی شد. وی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلفان را به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی