میانگین گرما در نیمه جنوبی کشور به 45 درجه سانتیگراد رسید

تداوم گرما و تعطیلی ادارات در پنج استان کشور

ایران‌زمین‌- تداوم گرما و افزایش مصرف برق، امروز ادارات و بانک‌های چند استان را به تعطیلی کشاند. پنجشنبه هفته گذشته نیز با بالا رفتن دما و به دستور مدیران بحران، ادارات و بانک‌های 15 استان کشور تعطیل شدند. به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی، تداوم گرما در هفته بعد نیز ادامه خواهد داشت به‌ طوری که اغلب استان‌های نیمه جنوبی کشور در دو روز گذشته دمای بالای 45 درجه را تجربه کردند. صبح روز گذشته شهداد از توابع شهرستان کرمان با ۳۶ درجه گرم‌ترین صبح را در میان ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشت.
ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بالا رفتن دما و رسیدن به مرز 50 درجه، امروز تعطیل شدند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته اعلام کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به استناد مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی کشور، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان امروز پنجشنبه ۲۸ تیرماه تعطیل هستند. مرادعلی پیوند اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی کشور و مدیریت مصرف انرژی با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور، افزایش دما و حفظ پایداری شبکه برق، تمامی سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به استثنای مراکز خدمات‌رسان، درمانی و نظامی روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه تعطیل هستند.
 
گرمای هوا ادارات قم را تعطیل کرد
بالا رفتن دما و مدیریت مصرف انرژی، ادارات استان قم را طی امروز، پنجشنبه 28 تیر به تعطیلی کشاند. براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان و به منظور حمایت از بخش‌های کشاورزی، صنعت و عدم قطع برق خانگی، تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شعب مرکزی یا شعب منتخب بانک‌ها و مراکزی که دارای نوبت کاری هستند) با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری در روز پنجشنبه ۲۸ تیر تعطیل شدند. همچنین کلاس‌های همه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی تعطیل شدند.
 
ادارات و بانک‌های کردستان دورکار شدند
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان از دورکار شدن ادارات و بانک‌های این استان برای صرفه‌جویی در مصرف برق خبر داد.
عبدالله رشیدی‌پور گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی و به منظور حفظ پایداری شبکه برق استان و جلوگیری از احتمال قطعی برق خانگی و بنا به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و موافقت استاندار؛ فعالیت تمام ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان، امروز پنجشنبه 28 تیر، به صورت دورکاری خواهد بود.
 
گرمای خرما‌پزان در یزد
به گفته اداره هواشناسی یزد، هفته آینده دما در این استان تا دو درجه افزایش خواهد یافت و روزهای داغی در انتظار مردم این استان است. سید عباس میرحسینی، کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد با اعلام این خبر گفت: دمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شهر بافق از عدد ۴۸ فراتر خواهد رفت و بافقی‌ها باید منتظر گرمای خرما‌پزان باشند.
وی ادامه داد: این روزها شدت گرمای هوا در استان یزد به حدی است که در ساعات اوج گرما، خیابان‌های شهر و بویژه مرکز استان خالی از جمعیت می‌شود و شهروندان ماندن در خانه را بر حضور در خیابان‌های داغ و سوزان ترجیح می‌دهند. شدت گرما باعث شده بود تا طی روزهای گذشته آب مورد استفاده مردم با افت فشار و گاهی قطع روبه‌رو شود که خوشبختانه این مشکل فعلاً رفع شده اما شرکت آبفا از مردم خواسته تا مصرف آب را مدیریت کنند.

تداوم استقرار هوای گرم در چهارمحال و بختیاری
 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم استقرار هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: دما تا هفته آینده نوسان قابل توجهی در استان نخواهد داشت و توده هوای گرم همچنان حاکم است. معصومه نوروزی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و مراکز استان‌های کشور گزارش و بازفت با بیشینه دمای۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان اعلام شد.
همچنین ادارات و بانک های استان های کرمانشاه و مرکزی نیز براساس تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران امروز تعطیل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی