توصیف خاص اینتر از طارمی

بازیکنی از کشوری باستانی با غنای تاریخی

تکنیک، شخصیت و میل به چالش‌های جدید، درست مانند سندبادِ بحری؛ این بخشی از متن سایت باشگاه اینترمیلان در معرفی مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان است. این بازیکن بوشهری با عقد قراردادی دو ساله که قابلیت تمدید برای سال سوم را نیز دارد، به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی اضافه شد تا به نخستین بازیکن ایرانی در لباس افعی‌ها تبدیل شود. او حقوق سه میلیون یورو در سال را از قهرمان ایتالیا دریافت می‌کند. طارمی که با انتقالی غیرمنتظره در سال 2019 از الغرافه راهی ریو آوه شد، فصل جدیدی از زندگی حرفه‌ای و ورزشی خود را به نمایش گذاشت و با ارائه نمایش‌های خیره‌کننده در لباس تیم گمنام پرتغالی، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد تا سران باشگاه پورتو برای خرید این بازیکن دست به جیب شوند.او پس از فقط یک فصل حضور در لباس
ریو آوه، راهی یکی از بزرگترین تیم‌های باشگاهی پرتغال شد و طی چهار فصل حضور در این تیم و کسب یک آقای گلی و یک آقای گلی مشترک، انجام 182 بازی، به ثمر رساندن 91 گل و دادن 56 پاس گل، یک قهرمانی لیگ، سه قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی با پورتو، عملکرد بی‌نظیری در فوتبال این کشور از خود به‌جا گذاشت. طارمی که تابستان گذشته مورد توجه باشگاه میلان قرار گرفته بود و حتی تا آستانه امضای قرارداد با روسونری نیز پیش رفت، به دلیل برخی مشکلات و عدم توافق بین میانجی‌گران این انتقال و باشگاه ایتالیایی، در پورتو ماندگار شد و آخرین فصل باقیمانده از قراردادش را نیز برای این تیم به میدان رفت و در نهایت و در زمستان سال قبل، بر سر یک انتقال آزاد و رایگان، با مدیران اینتر به توافق نهایی دست پیدا کرد.ستاره تیم ملی روز سه‌شنبه وارد میلان شد و مورد استقبال برخی از مسئولین باشگاه اینتر قرار گرفت. او سپس به همراه فدریکو پاستورلو، راهی ساختمان باشگاه شد و پس از نهایی شدن تست‌های پزشکی و تأییدیه‌های دریافتی، قراردادش را با نراتزوری به امضا رساند. بخش رسانه‌ای باشگاه اینتر با انتشار پوستری از مهدی طارمی، پیوستن این بازیکن ایرانی به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی را تأیید کرد تا مهاجم ایرانی با پیوستن به قهرمان فصل قبل سری آ و آخرین تیم ایتالیایی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و تنها تیم ایتالیایی که سه‌گانه را کسب کرده، به افتخار بزرگی دست پیدا کند.
 
مصاحبه جذاب طارمی با سایت اینتر
پس از این اتفاق مهاجم ایرانی اینتر از احساسش درباره پیوستنش به این تیم و اهدافی که با نراتزوری برای خود ترسیم کرده است، صحبت کرد. طارمی در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه ایتالیایی درباره احساسش در مورد پیوستن به نراتزوری گفت: «خیلی خوشحالم که کنار شما هستم، این برایم مثل یک رؤیاست و از این بابت خیلی خوشحالم، باید بگویم که این بهترین لحظه زندگی‌ام است.» وی همچنین درباره اینکه حالا به اولین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه اینتر تبدیل شده، اظهار داشت: «بله، من از این موضوع آگاه بودم و بسیار به آن افتخار می‌کنم. برای اینکه اینجا در اینتر باشم، تمام تلاشم را کردم و سرانجام موفق به انجامش شدم. می‌خواهم کارم را در اینتر به بهترین شکل ممکن انجام دهم.» مهاجم پیشین پورتو در مواجهه با این پرسش که «پدرت فوتبال بازی می‌کرد، آیا این باعث شد به‌سمت دنیای فوتبال سوق پیدا کنی؟»، خاطرنشان کرد: «پدرم یک اسطوره فوتبال در زادگاهم است. من از 6سالگی فوتبالم را شروع کردم، پدرم همیشه از من حمایت و مرا به آنچه امروز هستم، تبدیل کرده است. او همیشه در تمرینات من را دنبال می‌کرد، این یک ماجراجویی زیبا برای من بوده است.» طارمی درباره اینکه آیا لقبی دارد که هواداران اینتر بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: «وقتی در پورتو بودم، آنها من را «شاهزاده ایرانی» صدا می‌زدند اما ببینیم اینجا چه لقبی می‌گیرم.»
 
پیام ملی‌پوش ایران به هواداران اینتر
طارمی که در چهار فصل حضورش در پورتو آمار 91 گل زده و 56 پاس گل را در 182 بازی از خود بر جای گذاشت و ‌عنوان سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه پرتغالی را از آن خود کرد، در یک پیام ویدیویی که باشگاه اینتر منتشر کرد، گفت: «سلام به هواداران اینتر، من مهدی طارمی هستم و در ورزشگاه سن‌سیرو منتظر شما هستم. ما با هم دستاوردهای زیادی خواهیم داشت.»
 
لقب جدید در اینتر
باشگاه اینتر در بخشی از خبر معرفی طارمی 31 ساله به عنوان خرید جدیدش، نوشت: «کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراطوری‌های خارق‌العاده در طول هزاران سال زیسته‌اند، جایی که شب‌ها مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رؤیاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری است. او همچون سندباد، دریانوردی که قهرمان داستان‌های هزار و یک شب است، به دریا می‌نگریست و رؤیای ماجراجویی‌های فوق‌العاده و فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند.»

 

همه چیز مهیای رونمایی از ستاره ایرانی اینتر

تیک تاک ساعت برای عقد قرارداد رسمی مهدی طارمی با اینتر به صدا درآمده است. مهاجم ایرانی سابق پورتو که از روز سه‌شنبه در میلان به سر می‌برد، برای به‌روز‌رسانی تست‌های پزشکی خود، راهی کلینیک پزشکی اینتر شده که به نوعی ایفمارک ایتالیایی‌ها محسوب می‌شود. اکنون تنها اعلام رسمی انتقال مهدی طارمی به اینتر باقی مانده است. این مهاجم ایرانی اولین مرحله از معاینات پزشکی خود را گذرانده است. او سپس به مقر اینتر رفت و هنگام خروج چند دقیقه‌ای را به گفت‌و‌گو با رسانه‌ها و هواداران اختصاص داد و در انتظار اعلام رسمی این انتقال، عبارت «فورزا اینتر» را نیز به زبان آورد. اکنون همه چیز برای رسمی شدن این انتقال آماده‌ است. زمانی که طارمی در کلینیک ورزشی فوتبال ایتالیا رویت شد، مورد تشویق هواداران حاضر در آنجا قرار گرفت که در این میان، دو نفر با پیراهن شماره 9 تیم ملی ایران نیز دیده شدند و طارمی نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داد و پشت پیراهن آنها را امضا کرد. اما نکته جالب، استقبال تعدادی از هواداران ایرانی بود که برای حمایت از طارمی راهی محل انجام تست‌های پزشکی شده بودند. با انتقال طارمی به سری آ ایتالیا او پس از علی سامره، رحمان رضایی و سردار آزمون، چهارمین بازیکن ایرانی است که بازی در لیگ ایتالیا را تجربه می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی