لغو محدودیت‌های ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام و کمک هنگفت ایلان ماسک از بالا رفتن محبوبیت او خبر می‌دهد

ماسک و زاکربرگ در جبهه ترامپ

تمایل ایلان ماسک برای حمایت از دونالد ترامپ درحالی پر رنگ شده است که او پیش از این از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره 27 ژوئن در برابر رقیب انتخاباتی‌اش انتقاد کرده بود و خواهان کناره‌گیری بایدن شده بود

آرزو نوروزجم
خبرنگار

اسنادی که در اختیار فدرال است، نشان می‌دهند کارزار انتخاباتی 2024 امریکا یکی از پرهزینه‌ترین انتخاباتی است که تاکنون برگزار شده است و برای این مهم، تاکنون ۱۵.۸ میلیون دلار پول هزینه شده است، البته این میزان جدای از ۱۳.۱ میلیون دلاری است که برای عملیات‌های میدانی هزینه شده است. اعداد و ارقامی که نشان می‌دهند اهداکنندگان مالی که اغلب آنها پشت پرده فعالیت می‌کنند، با کمک‌هایی هنگفت درصدد هستند از نامزدهای این دور انتخابات حمایت کنند تا منافع اقتصادی آنها برای 4 سال آینده امریکا تأمین شود.
بعد از مناظره نخست میان دو نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده و عملکرد ضعیف بایدن در طول این مناظره، اهداکنندگان کمک‌های مالی به حزب دموکرات با توجه به نگرانی‌ها از وضعیت «جو بایدن»، اعطای پول به کارزار انتخاباتی او را متوقف و اعلام کرده‌اند کمک‌های آنها زمانی شامل حال دموکرات‌ها می‌شود که فرد دیگری برای ادامه رقابت‌ها جایگزین رئیس‌جمهور فعلی شود.
اما در جبهه جمهوریخواهان ظاهراً اوضاع متفاوت از آن چیزی است که در اردوگاه دموکرات‌‌ها می‌گذرد؛ شرایط مالی کمپین دونالد ترامپ وضعیت بهتری را تجربه می‌کند و حالا خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از اهدای کمک مالی ثروتمندترین فرد جهان به یک گروه کم‌سابقه به نام America PAC خبر داده. آن طور که در این گزارش آمده، مشخص نیست که ماسک چقدر به این کمیته داده است، اما منابع مطلع این رقم را قابل توجه توصیف کرده‌اند.
تمایل ایلان ماسک برای حمایت از دونالد ترامپ درحالی پررنگ شده است که او پیش از این از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره 27 ژوئن در برابر رقیب انتخاباتی‌اش انتقاد کرده بود و خواهان کناره‌گیری بایدن شده بود، مناظره‌ای که نمودار مقبولیت و محبوبیت ترامپ را صعودی کرد.
حالا ایستادن مردی که می‌گویند ثروت خالص او ۲۶۳ میلیارد دلار است در کنار نامزد جمهوریخواهان به‌رغم درگیری‌های‌شان بر سر مسائل مربوط به آزادی بیان، شایعه‌های زیادی را مطرح می‌کند از جمله اینکه ترامپ در صورت پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی، از ایلان ماسک به عنوان مشاور خود در امور اقتصادی استفاده خواهد کرد.
در کنار بریز و بپاش‌های مالی برای موفقیت ترامپ، شرکت متا نیز اعلام کرد که برخی محدودیت‌‌هایی را که برای حساب‌‌های فیس‌بوک و اینستاگرام دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق امریکا اعمال شده بود، لغو کرده است. محدودیت‌هایی که پیش از این به دنبال تحسین ترامپ از افرادی که در ششم ژانویه 2021 به کنگره امریکا حمله کردند ایجاد شده بود. ایلان ماسک پس از خرید پلتفرم ایکس در سال ۲۰۲۲ میلادی، حساب وی را احیا کرد و سایر حساب‌‌های او در اوایل 2023 بازگردانده شدند، اما متا اعلام کرد که پست‌های ترامپ را برای نقض‌های بیشتر که ممکن است منجر به تعلیق مجدد شود، نظارت خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی