اعطای نشان شایستگی مدیریت فناوری و نوآوری ایران به شرکت پلیمر آریاساسول

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در مراسم اختتامیه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با بیان اینکه این شرکت برنامه بلند مدت برای توسعه نوآوری و فناوری دارد، ابراز امیدواری کرد بتوان این تجربه را به دیگر بخش‌های کشور تسری داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران که روز شنبه «شانزدهم تیرماه ۱۴۰۳»در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، آریاساسول حائز دریافت «نشان شایستگی دو ستاره» از سوی معاون علمی رئیس‌جمهور به انتخاب کمیته ارزیابی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
محمدرضا حیدرزاده در این مراسم، نوآوری را لازمه رشد اقتصادی و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی برشمرد و گفت: نوآوری به شرکت‌ها امکان توسعه محصولات جدید و بهبود یافته و بهینه‌سازی و بهره‌وری در محصولات می‌دهد. وی از وابستگی صنعت پتروشیمی به مواد اولیه و فناوری پیشرفته یاد کرد و گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند نوآوری است که با سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه محقق می‌شود.
مدیرعامل آریاساسول به سرمایه‌گذاری کشورهای پیشرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: امریکا ۲.۸ درصد، ژاپن ۳.۲ درصد و آلمان ۳.۱ درصد تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند و در مقابل متأسفانه این رقم برای ایران ۳ دهم درصد است.

آریاساسول، دانشگاه نوآوری و فناوری
وی به تجربه شرکت آریاساسول در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم با استفاده از پتانسیل نخبگان و سرمایه انسانی در شرکت، از خروج ارز جلوگیری کنیم و از طرفی با رفع وابستگی مواد مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم.
مدیرعامل آریاساسول اذعان کرد: صنعت پتروشیمی بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده نقش پررنگ آن در اقتصاد کشور است.
حیدرزاده افزود: حدود ۵ درصد از ارز سهم پتروشیمی کشور را در آریاساسول تأمین می‌کنیم که این قابل افزایش است و با استفاده از نوآوری می‌توانیم این سهم را افزایش دهیم که پیگیر این موضوع هستیم.
وی تصریح کرد: آریاساسول به‌عنوان یک شرکت پیش‌رو به‌دنبال ایفای نقش خود در صنعت است و به‌عنوان یک بنگاه صادرات محور، ما در تحقیق و نوآوری یک شرکت پیش‌رو جهانی شناخته می‌شویم و برای رسیدن به اهداف، اقدام‌های اساسی انجام دادیم.
مدیرعامل آریاساسول با برشمردن دستاوردهای این حوزه گفت: یکی از اقدامات اساسی ما تأسیس مرکز نوآوری و دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ بود دیگری کسب جایزه نوآوری شش ستاره در جایزه بین‌المللی تجارب برتر جهانی است و پس از آن اخذ مجوز رسمی شرکت دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را در کارنامه داریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی