هشدار خسارت به کشاورزان ۱۰ استان

ایران زمین - سازمان هواشناسی از فعالیت ۵روزه سامانه بارشی خبر داده و برای ۱۰ استان هشدار ناپایداری‌های محلی با احتمال آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز(پنجشنبه) استان‌های مازندران، اردبیل، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان، گلستان، کرمان، شمال هرمزگان و روز جمعه علاوه بر این مناطق در برخی نواحی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی شده است. شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست. طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، تا روز جمعه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی 5 روز آینده نیز شرق دریای عمان مواج است.

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان
درهمین حال، «محسن حیدری» مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط و طوفان گرد و خاک در شمال استان تا اواخر هفته رخ خواهد داد. بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری است. وی ادامه داد: در شمال سیستان و بلوچستان تا اواخر هفته وزش باد شدید و برخی نقاط طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد. مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در سه روز آینده بعد ازظهرها در ارتفاعات جنوبی شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق فراهم است.

جستجو
آرشیو تاریخی