ایران در ایران

تداوم خودکفایی در گندم نان
مراغه- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سال گذشته در گندم نان خودکفا شدیم و این خودکفایی در سال‌جاری به پایداری رسید.
 «سیدمجتبی خیام نکویی» در آیین رونمایی از ارقام جدید مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه افزود: تا سال ۱۴۰۵ شمسی با حمایت از کشت دیم مبتنی بر دانش، شاهد افزایش میزان تولید گندم تا ۶ میلیون تن از چهار میلیون هکتار سطح زیر کشت در اراضی دیم خواهیم بود.
وی اضافه کرد: مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور که در مراغه واقع شده، یک مؤسسه ملی محسوب می‌شود که رسالت آن مدیریت اراضی دیم کشور از طریق معرفی ارقام جدید و سازگار با اقلیم‌های مختلف و همچنین ارائه توصیه‌های به‌زراعی است.
وی با تأکید بر اینکه رسیدن به این میزان تولید به استقاده از ارقام جدید و رعایت توصیه‌های به‌زراعی وابسته است، تصریح کرد: بزودی شاهد افزایش قابل توجه تولید گندم در دیمزارهای کشور خواهیم بود.

 
پیش‌بینی خروج ۸۰۰ هزار زائر از مرز خسروی در اربعین
کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی مرز خسروی برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال شاهد خروج بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز خسروی باشیم.
سردار مهدی حاجیان در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان اظهارداشت: با مقایسه میزان ترددهای دو سال گذشته مشخص شد استقبال زائران از مرز خسروی و انتخاب این پایانه برای حضور در مراسم اربعین رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود: در حالی که اربعین سال 1401 شاهد خروج 248 هزار زائر از مرز خسروی بودیم این رقم برای اربعین سال 1402 به 468 هزار نفر افزایش یافت.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته بیش از 353 هزار زائر مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کردند، یادآور شد: این رقم در اربعین امسال به‌طور قطع افزایش خواهد داشت. حاجیان با اشاره به وجود 58 گیت 2 نفره در پایانه خسروی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که تعداد گیت‌ها برای اربعین امسال به 100 مورد نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه کار ساماندهی پارکینگ خودروها نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به افزایش حضور زائران در خسروی برای سفر به عتبات عالیات، پیش‌بینی جای پارک برای 200 هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.
رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرز خسروی قابلیت افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو بیشتر از عدد اعلام شده نیز وجود دارد، گفت: تمامی پارکینگ‌ها ملزم به داشتن استانداردهای لازم از جمله تجهیز به دوربین مدار بسته و بلوک بندی مشخص هستند.
حاجیان از حضور بیش از 180 تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اظهارداشت: 638 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی