فضای مجازی

نذر محسن چاوشی
محسن چاوشی قطعه «آواز خون» را سال قبل نذر محرم کرده بود و در قامت یک ادای دین شخصی به عشاق امام حسین(ع) تقدیم کرد. بخش‌هایی از این ترانه در محرم امسال در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. خود چاوشی نیز بخش‌هایی از این ترانه را بازنشر کرده است. هنرمندان بسیاری از جمله مصطفی راغب با کامنت‌ «یا حسین(ع)» به این پست واکنش نشان داده‌اند.

عشق علیه السلام
فرزین محدث، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم(ع) نماهنگی منتشر کرده با تصاویری از حسینیه سادات اخوی و خوانش وحید آقاپور، مریم داننده فرد و فرزین محدث. او در ابتدای این پست اینستاگرامی این دیالوگ معروف فیلم «روز واقعه» را نوشته: «تمام حجت مسلمانی من حسین بن علی است» و در ادامه آورده است: «قراری گذاشته شد و یاران جمع شدند تا قرار به سرانجام برسد. باشد تا کنار هم قرار گیریم، آرام گیریم و قلب‌هایمان در این روزها و شب‌ها فارغ از هر نگاهی به انسانی وصل شود که او اگر بگوییم پدر ایمان است بی‌راه نیست؛ انسانی که تمام هستی‌اش را در راه معشوق ازلی فدا کرد و قربانی داد.عشق (علیه السلام) شد این قرار که از روز اول محرم آغاز می‌شود تا روز واقعه.»

هر هیأت، آزادی یک زندانی
هر سال با آغاز ماه محرم، مسئولان ستاد دیه و گروه‌های مردمی شرایطی را فراهم می‌کنند تا اگر کسی نذری داشت یا می‌خواست کار خیری انجام بدهد، آزادی زندانیان را دراولویت قرار دهد. امسال هم ستاد دیه استان یزد پویش نذر حسینی با عنوان «هر هیأت، آزادی یک زندانی» را برای پنجمین سال متوالی در این استان اجرا می‌کند. این پویش با هدف فرهنگسازی‌ در زمینه بخشش و گذشت با شعار «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» و همین‌طور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد از اول تا پایان ‌ماه محرم اجرا خواهد شد. خبر خوب اینکه تاکنون بسیاری از مسئولان، مداحان، ورزشکاران و هنرمندان به این پویش پیوسته‌اند تا با همت هیأت‌های حسینی و اهالی حسینیه ایران، زمینه آزادی مددجویانی را از زندان فراهم کنند که به‌دلیل جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در زندان‌های استان به‌سرمی‌برند. این پویش فقط ویژه استان یزد نیست و در بسیاری از استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود.
دهه تحول است
صفحه مجازی مرحوم آیت‌الله فاطمی نیا به دهه محرم اشاره کرده و دراین باره نوشته: «بزرگان به ده شب عاشورا چشم می‌دوختند تا چیزی بگیرند. ما هم باید با اخلاص و توجه کاسه خود را پر کنیم. طوری عمل کنید که دعاهایتان در این دهه مستجاب شود. دهه محرم دهه تحول است. جناب حرّ که متحول شد یک شخص بود اما حرّ بودن یک جریان است.اگر می‌خواهی متحول شوی، دهه محرم دهه تحول است.»
علی قمصری با انتشار تصویری از استاد حسین علیزاده در صفحه اینستاگرامش، از بازگشت این هنرمند برجسته به صحنه موسیقی خبرداده است و دراین باره نوشته: بهترین خبرامسال برای من بدون شک بازگشت استاد علیزاده بزرگ به صحنه است. تور اروپای استاد از نوامبر آغاز خواهد شد.آرزوی سلامتی و سربلندی برای ایشان و چه زیبا که خبر اجرای ایشان را در صفحه استاد کلهر دیدم.

عشق بدون شرط
مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار چند استوری، از ماه محرم و سالار شهیدان نوشته است: من همیشه تنهایم یا امام حسین. من که 80 میلیون نفر می‌شناسنم، تنهایم. یا امام حسین تو منو تنها مگذار. فقط تو دوستم داشته باش یا امام حسین. تو عشقی تو امام حسین من هستی. عشق بدون شرط.عشق بدون منت. عشق واقعی. عشق دلی. چون تو امام حسین قلبمی یا امام حسین هوای دلم را داشته باش.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۳