رئیس شورای شهر تهران خبر داد

ورود 100 دستگاه اتوبوس برقی به‌زودی

مهسا قوی قلب
خبرنگار


روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه دویست و چهل و هفتم شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌گوییم در دولت قبل در حوزه حمل و نقل عمومی مشکل نداشتیم اما با تلاش، مشکلات حل می‌شد و البته فکر می‌کنم در دولت جدید نیز نه تنها مشکلی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی پیش نیاید بلکه کارها با گشایش بیشتری جلو برود.
مهدی چمران در زمینه پیشرفت در حوزه حمل و نقل بیان کرد: حمل و نقل عمومی مال مردم است و به نفع هر دولتی است از تلاش‌های صورت گرفته در این بخش حمایت کند.
او افزود: گزارشاتی از سفری که اخیراً تیم شهرداری به چین داشتند دریافت کردم، شهردار به شورا دعوت خواهد شد تا گزارشی در این خصوص ارائه دهد. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قطارهای تولیدی در چین تأیید شده و اگر مشکلی ایجاد نشود بهمن ماه اولین رام وارد کشور می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تا چند ماه آینده وارد خواهد شد.

ورود تراموای چرخ لاستیکی سه کابین
چمران درخصوص ورود تراموا به خیابان‌های تهران توضیح داد: تراموای مورد بحث با تراموای ریلی متفاوت است، تأکید ما این بوده که تراموای آزمایشی حتماً چرخ لاستیکی باشد و در واقع مانند اتوبوس دو کابین به شکل سه کابین طراحی شده و با توجه به اینکه طول زیادی دارد و باید مستقیم حرکت کند در خطوط بی‌آر تی فعالیت می‌کند. این تراموا با توجه به خط‌کشی‌هایی که صورت گرفته می‌تواند تردد کند؛ حتی بدون راننده هم قابلیت تردد دارد اما با توجه به شرایط معابر تهران حتماً با راننده تردد خواهد کرد. ‌
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اخیر رونمایی و بهره‌برداری شد، گفت: این اتوبوس‌ها در جنوب شرق و جنوب غرب پایتخت در حال استفاده هستند.
چمران در خصوص استفاده از دوچرخه در معابر شهر نیز توضیح داد: شهرداری باید از دوچرخه‌های دپو شده استفاده کند، ما این روند را دنبال خواهیم کرد تا شهروندان بتوانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.
اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات تهران 30 درصد افزایش یافت
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز روز گذشته در جریان بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران» با بیان اینکه مقرر شد درصد افزایش اجاره بهای این کیوسک‌ها ۳۰ درصد بیشتر نباشد، گفت: مبلغ پیشنهادی شهرداری ۴۵ درصد بود که پس از بررسی‌ها در کمیسیون‌های مشترک به ۳۰ درصد رسیدیم. این رقم سال‌هاست که تغییری نداشته است.
لازم به ذکر است لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران» با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی