مدیرعامل آتش‌نشانی:

ساختمان‌های بحرانی تهران کاهش یافت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، کابل‌های برق را عامل ۴۰ درصد حریق‌های بازار دانست و درباره ساختمان‌های ناایمن پایتخت، گفت: در حال حاضر از 129 ساختمان ناایمن بحرانی به ۷۱ ساختمان رسیده‌ایم که متأسفانه این ساختمان‌های بسیار پرخطر و مهم از جمله بیمارستان، اماکن تجاری، ساختمان دولتی، کارخانجات، انبارها و... را شامل می‌شود.
به گزارش ایرنا، قدرت‌الله محمدی با بیان اینکه ۱۰ درصد از حریق‌های سالیانه مربوط به موضوع برق است، گفت: با توجه به اینکه آتش‌سوزی برق در ساختمان‌ها عواقب خطرناکی را برای ساکنان و مالکان آنها به دنبال دارد، لازم است برای ایمنی در ساختمان از نصب و استفاده از سیم و کابل برق از تجهیزات استاندارد استفاده شود؛ چراکه ۱۰ درصد آتش‌سوزی‌ها به دلیل سیم کشی برق و اتصالات نادرست آنها صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، ۲۵۳۶ حادثه حریق و همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۳۰۱ حادثه حریق مربوط به برق بود که به ثبت رسیده و متأسفانه این روند تاکنون ادامه داشته است.
وی ضمن ابراز تأسف بر بهسازی سیستم برقی تأکید کرد و گفت: در یک حساب سرانگشتی برای بازاریان تهران در برابر سرمایه‌های موجود در مغازه‌ها و انبارهای‌شان که عموماً افزون بر چند صد میلیون برآورد شد، بسیار ناچیز برآورد می‌شود اما مشکل همچنان باقی است. وی بیان کرد: البته با پیگیری برخی از دوستان، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ایمن‌سازی صورت گرفته است.
جستجو
آرشیو تاریخی