صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

نگرانی ستاره بسکتبال ایران درباره نبود پشتوانه

حدادی: سرمایه‌گذاری وجود ندارد

پریسا غفاری/ فدراسیون بسکتبال برای آمادگی بیشتر تیم جوانان برای قهرمانی آسیا تورنمنت سه‌جانبه‌ای را برگزار کرد؛ مسابقه‌ای با حضور تیم‌های جوانان ایران، روسیه و ترکیه. این تورنمنت با بازی ایران و روسیه در سالن فدراسیون افتتاح شد. دیداری که نتیجه‌ای جز باخت 81-65 برای ایران مقابل روسیه نداشت و این باخت با توجه به سابقه روس‌ها در بسکتبال روز دنیا، دور از انتظار نبود. هرچند علاقه‌مندان را ناراحت کرد اما دعوت از تیم‌های اروپایی برای بازی‌های دوستانه، نشان داد فدراسیون برای ارتقای سطح بسکتبال، رویارویی با تیم‌های خوب را در دستورکار دارد و می‌خواهد تیم جوانان را قبل از قهرمانی آسیا به چالش بکشد.
حامد حدادی، ستاره تیم ملی بسکتبال اهمیت این قضیه را تأیید می‌کند: «این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا جوانان بسکتبال ایران در مسابقات جدی محک بخورند. مسابقه‌ای با تیم‌های سطح بالاتر از آسیا. بچه‌های ما مستعد هستند اما نیاز به کار بیشتر و مسابقه‌های بین‌المللی بیشتری دارند. باید مقابل تیم‌های سطح بالا بازی کنند تا بسکتبال ما رشد کند.»
سوپراستار بسکتبال ایران معتقد است در بسکتبال سرمایه‌گذاری نشده: «متأسفانه پشتوانه‌سازی در بسکتبال ایران آنطور که باید انجام نگرفته است. سرمایه‌گذاری وجود ندارد، در حالی که باید زمان و وقت بیشتری گذاشت تا استعدادیابی خوبی از نظر قد و قامت و بازی بسکتبال در سراسر کشور انجام شود. این بحث مختص فدراسیون جواد داوری نیست، بلکه به عدم برنامه‌ریزی بلندمدت در فدراسیون‌های قبلی برمی‌گردد. بسکتبال باید در آموزشگاه‌ها و مدارس جدی گرفته شود تا مثل قبل بسکتبال سطح بالا را داشته باشیم چرا که بازیکنانی مثل من و بقیه نسل طلایی بسکتبال در مسابقات آموزشگاهی شناسایی شدیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی