جهان

«کنت مونت کریستو» ۲۰۲۴ ، پدیده جدید سینمای فرانسه

«کنت مونت کریستو» از محصولات جدید سینمای فرانسه است که توانسته در پنج روز اول نمایش خود نزدیک به یک میلیون و دویست هزار تماشاگر داشته باشد.
این فیلم که اقتباسی از رمان معروف الکساندر دوماست یک‌میلیون و 184هزارو240 تماشاگر را در پنج روز به سینماها کشانده است.
با توجه به متوسط قیمت شش یورویی بلیت، «کنت مونت کریستو» در روزهای اول نمایش خود که از جمعه پیش آغاز شده، ۷میلیون و ۱۲۳هزار و ۴۴۰یورو فروش داشته و با همین میزان فروش در صدر جدول فروش قرار گرفته است.
پی‌یر نینی بازیگر سی و پنج ساله، نقش اول این فیلم را بازی کرده و امروزه در سینمای فرانسه به چهره محبوبی تبدیل شده است و تمام رسانه‌ها درباره استعداد او صحبت می‌کنند. برخی از منتقدان سینمایی معتقدند که پی‌یر نینی می‌تواند جانشین سزاواری برای بازیگرانی مانند ژرار دوپاردیو و آلن دلون باشد.
نینی پیش از این بازیگر تئاتر بوده و با بازی در فیلم‌های سینمایی توانسته موقعیت مناسبی به دست آورد و جوایز بسیاری از جمله جایزه سزار بگیرد.
این بازیگر در فیلم «کنت مونت کریستو» بازی درخشانی ارائه داده که ابهت خاصی به این فیلم تاریخی بخشیده است.
برخی از خبرهای غیررسمی حاکی است که این فیلم سینمایی به احتمال قوی، از سوی مرکز ملی سینمای فرانسه برای معرفی به آکادمی اسکار انتخاب خواهد شد./بانی فیلم

 

فیلم جدید
دیمین شزل سال ۲۰۲۵ راهی سینماها می‌شود

تولید فیلم بعدی دیمین شزل پاییز امسال شروع می‌شود. «بابل» آخرین فیلم شزل بود که با بودجه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و ۶۳ میلیون دلار فروخت و در نهایت ۸۷ میلیون دلار به پارامونت ضرر زد.
ماه آوریل، دیمین شزل ساخت فیلم بعدی خود را با پارامونت نهایی کرد. از این فیلم که گفته شده داستانش در یک زندان می‌گذرد، به عنوان درامی با بودجه متوسط یاد شده که تا حدودی اکشن هم هست.
حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که تولید این فیلم در اکتبر آغاز می‌شود تا سال ۲۰۲۵ راهی سینماها شود. در همین رابطه شزل گفته که نگارش یک فیلمنامه جدید را به پایان برده اما نمی‌داند پس از ناموفق بودن «بابل» هالیوود چگونه از وی استقبال می‌کند.
شزل در مقام کارگردان سازنده «ضربه شلاق»، «لالا لند» و «نخستین انسان» است و باید گفت «بابل» گرچه مشکلاتی داشت اما دید سینمایی عالی و دیوانه‌کننده آن شایسته چنین مخالفتی نبود./مهر

جستجو
آرشیو تاریخی