هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه به میدان آمدند

تبلور وحدت در تالار وحدت

فرهنگی/ تالار وحدت تهران روز گذشته میزبانی جمع کثیری از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برعهده داشت؛ آن هم در شرایطی که هنرمندان نیز از این میزبانی استقبال کرده و حضور پرشوری را رقم زدند. قاسم افشار، داریوش ارجمند، عبدالجبار کاکایی، حسین نوری، محمد گلریز، جهانگیر الماسی، فرهاد بشارتی، عنایت بخشی، بهمن دان، امید جهان، مرشد میرزا علی، هوشنگ توکلی، مصطفی محدثی خراسانی، بهاره رهنما، اسماعیل آذر، قربانعلی اجلی، محمدعلی جدیدالاسلام، انسیه شاه‌حسینی، جمال شورجه، امیرعلی جوادیان و... ازجمله هنرمندانی بودند که در همان ساعات آغازین شروع به کارحوزه‌های رأی‌گیری، آرای خود را به صندوق انداختند. اجرای قطعات موسیقی و هنرنمایی هنرمندان نقاش، از جمله برنامه‌های تدارک‌دیده شده در تالار وحدت بود و هنرمندان نقاش، تصاویری را با موضوع انتخابات، شهید حاج قاسم سلیمانی و... برای نقاشی انتخاب کرده‌اند. هنرمندان موسیقی نیز به صورت زنده موسیقی نواحی مختلف را اجرا کردند.
 
مردم سالاری تمام عیار
خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان سینما و تئاتر و دبیر چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر درباره شرکت در انتخابات به مهر گفت: «به عقیده من بی‌تفاوتی بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند یک جامعه را تهدید کند. هر عقیده و نظری می‌تواند از صندوق رأی بیرون بیاید و این مسأله یک دموکراسی و مردم‌سالاری تمام عیار است.»
دست به دست هم برای ایران
اصغر سمسارزاده، پس از رأی دادن در جمع خبرنگاران با نام بردن از نسل جدید بازیگری عنوان کرد: «در نسل جدید افراد فرهیخته‌ای مثل نوید محمدزاده، امین حیایی، امیر جدیدی و پیمان معادی که با سریال اخیرش شاهکار خلق کرد، هستند، همه اینها باید دست به دست هم دهند، چراکه ایران برای همه ما مهم است. ما اگر مشارکت نکنیم اتفاقی نمی‌افتد باید رأی دهیم و حتی مخالفان هم باید به هرکسی دوست دارند، رأی دهند، ایران کشور اول خاورمیانه است.»
 
برای مردمی که بهترین‌های جهان هستند
احمد میرعلایی، تهیه کننده سینما و تلویزیون روز انتخابات را یکی از روزهای مهم عمر هر آدمی عنوان کرد و افزود: «روز سرنوشت‌سازی است و امیدوارم خداوند عنایت کند افراد خوبی انتخاب شوند. امیدواریم رئیس جمهور منتخب برای مردم کارآمدی خوبی داشته باشد. مردمی که همیشه ثابت کرده‌اند بهترین‌های جهان هستند.»
 
به عشق شهدا
انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما هم در این باره گفت: «می‌خواهم به ملت شریف و قهرمان ایران بگویم همه به خصوص شهدا منتظر آرای مردم هستند. مطمئن باشید که وقتی رأیتان را در صندوق می‌اندازید این شهدا هستند که رأی را از شما دریافت می‌کنند.»
 
رأی اصلی با خداست
جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون که در چند سال اخیر به دلیل کسالت نتوانسته است چندان در مراسم و رویدادهای عمومی حاضر شود با حضور در این شعبه رأی پس از انداختن رأی خود در صندوق بیان کرد که ما رأی خود را می‌اندازیم اما رأی اصلی را خداوند تعیین می‌کند.
 
رأی محرمانه مثل همه مردم
همایون رحیمیان، رهبر ارکستر ملی ایران هم در این باره گفت: «ما سیاسی نیستیم و کار ما هنر است اما می‌خواهیم هر کس که انتخاب شد، بیشتر به فرهنگ و هنر توجه کند و این برای من مهم‌تر از همه چیز است.» محسن افشانی، بازیگر فیلم سینمایی «گشت ارشاد» از تأثیرگذاری رأی در سرنوشت ایران گفت و درباره شائبه بی‌اعتنایی اهالی هنر نسبت به این سرنوشت توضیح داد: «خیلی از همکاران ما به این مملکت عرق دارند و بسیار هم دوست داشتنی‌اند برخلاف اظهارات رسانه‌های معاند که می‌گویند هنرمندان با رأی ندادنشان تأثیر بسزایی در کاهش مشارکت دارند، هنرمندان رأی می‌دهند و به تناسب کار و تفکراتشان رأیشان محرمانه است مثل همه مردم.»
 
همه یک رأی دارند
قاسم افشار، خواننده موسیقی پاپ نیز ابراز امیدواری کرد، حال مردم ایران و اوضاع کشور پس از این انتخابات بهتر شود: «معتقدم انتخابات هنرمند و سیاستمدار و مردم عادی نمی‌شناسد؛ همه یک رأی دارند و می‌توانند در سرنوشت خود تأثیرگذار باشند.»
 
تبدیل رقابت‌ها به رفاقت‌ها
ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان با اشاره به مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده گفت: «به امید خدا از فردای انتخابات رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل می‌شود و هرکس که رأی بیاورد باید برای تعالی ایران و آسایش مردم ایران تلاش کند.
من درخواستی از رئیس جمهور آینده ندارم فقط می‌خواهم که به انقلاب اسلامی ایران بدی نکند و با فرهنگ انقلاب، امام(ره) و اسلام بازی نکند.»

جستجو
آرشیو تاریخی